Većina suradnika s kojima dijelite uredske prostorije je ugodna: slažete se, profesionalno se podupirete i pomažete svakom prilikom, međutim, jedna osoba vam kvari prosjek, a većinu dana i raspoloženje.
 Ako radite s naprasitom osobom koja će u svakoj prilici
Ako radite s naprasitom osobom koja će u svakoj prilici
 iskoristiti “as u rukavu” i nametnuti se kao nasilnik, a ne suradnik,
 posao može biti izvorište stresa u vašem životu. Umjesto ugodne radne sredine,
 morate se pomiriti s teškim grčem u želucu svaki put kada između vas nastane
 “situacija”.
Neugodni kolega će možda preuzeti svu slavu za tuđi posao,
 reagirat će nasilno kada se osjeća pod pritiskom i “terorizirati”
 ostale suradnike stalnim spuštanjem, omalovažavanjem i ružnim riječima. Takve
 se osobe većina zaposlenika boji i svi hodaju kao po ljuskama jajeta, jer žele
 izbjeći nove sukobe i priliku da oni postanu meta prema kojoj su usmjerene
 neugodnosti.
U pravilu će takav suradnik svoje lice pokazati pred
 kolegama, ali ne i pred nadređenima – što može biti izuzetno frustrirajuće ako
 pokušavate stati na kraj takvom ružnom ponašanju.
Tvrtke u kojima vlada ozračje natjecanja imaju veće šanse
 “skrivanja” takvog neugodnog suradnika.
Što možete poduzeti kako biste olakšali radnu atmosferu?
Savjetnica Sarah Abell, ujedno i autorica knjige “Authentic – Relationships From the Inside
 Out” nudi tri rješenja: možete napustiti tvrtku, zakopati glavu u pijesak
 ili se suprotstaviti.
 U trenutnoj
U trenutnoj
 ekonomskoj situaciji rijetko tko si može priuštiti napustiti posao zbog loše
 atmosfere u uredu. Skrivanje i ignoriranje problema ga neće riješiti – on će i
 dalje biti prisutan svaki dan. Ostaje vam suprotstaviti se kolegi i objasniti
 gdje griješi.
Pripremite se.
 Vodite dnevnik svega što problematični kolega radi ili govori, a što nije u
 skladu s radnom atmosferom i fair-playem. Kada se oboružate činjenicama,
 na svojoj ćete strani imati snagu argumenata kojima ćete kolegi ili šefu dati
 do znanja kakvo je stanje stvari i koja je ozbiljnost situacije.
Odaberite trenutak kada ste
 staloženi i smireni – tada razgovarajte, a ne kada se sve skupi u vama i kap
 prelije čašu. U suprotnom ćete reagirati impulzivno i napadat ćete kolegu,
 umjesto da mu smireno obrazložite greške.
Budite jasni i obrazložite zašto je
 njihovo ponašanje neprimjereno i ne odgovara radnoj atmosferi vašeg ureda.
 Pružite drugoj strani priliku za objašnjenje, možda čak i ispriku, ali
 istovremeno, budite spremni na obrambeni napad.
 Jasno iskomunicirajte problem i
Jasno iskomunicirajte problem i
 naglasite želju za slaganjem. Primjerice “bilo bi lijepo da možemo
 produktivno surađivati kao kolege, a ne kao protivnici, jer radimo za istu
 tvrtku”.  Možda vaš kolega ne smatra
 kako je njegovo ponašanje neprimjereno i shvaća ga kao iskaz natjecanja i
 pozitivnog suparništva.
Ako mu smireno date do znanja kako je problem u
 njegovom pristupu, možda će uvidjeti kako ostale osobe drugačije shvaćaju
 njegovo ponašanje.
Međutim, ako vaš suradnik ne promijeni svoje ponašanje i ne prilagodi se
 situaciji, dajte mu do znanja kako ćete se obratiti višoj instanci i tako
 probati riješiti ovu neugodnu atmosferu.
K. Horvat




