Kada preskočiti odlazak u teretanu?

fitness-vjezbanje-zena-umor-voda-bol

Iako vježbanje koristi tijelu, nije uvijek i najbolja ideja. Neke vrste boli mogu isključiti redovit odlazak u teretanu. Kako prepoznati kada se radi o manjoj ozljedi, a kada je doista potrebno preskočiti trening?

Imate temperaturu

Ostanite kod kuće i odmorite se. Povišena temperatura znači kako se imunološki bori s upalom, i ne treba dodatan stres u obliku vježbanja.  Ukoliko se ipak odlučite na trening, pripazite na hidrataciju, te se nemojte pretjerano forsirati.   

Vježbanje

Prehlađeni ste

Uz prehladu je dozvoljeno umjereno vježbanje – pod uvjetom kako se radi o običnoj prehladi. Pritom obavezno koristite antibakterijske proizvode i maramice i obrišite sprave koje ste tijekom vježbanja doticali. Krajnja poanta: vježbanje s prehladom van ne čini bolesnijima, ali ako želite malo odmoriti, slobodno preskočite trening.

Imate gripu

Preskočite teretanu i uputite se ravno u krevetu. Vježbanje odložite za trenutak kada ste ponovno potpuno zdravi.

Nedavno ste imali napad astme

Ako se astma javila zbog respiratornih problema, nekoliko dana nemojte vježbati ili potražite savjet liječnika.  Ako vam liječnik odobri vježbanje, a astma je pod kontrolom, nema razloga za preskakane treninga – počnite polako i zagrijte se prvih 10 minuta. Vježbajte umjerenim intenzitetom, vježbe izvodite u setovima, a između njih se uvijek odmorite.  Ukoliko u bilo kojem trenutku osjetite gubitak daha ili se osjetite loše, prekinite trening.  

Bol u mišićimaNedavno ste imali potres mozga

Dok vam liječnik ne kaže da smijete, odgodite sve oblike sportskih aktivnosti – čak i ako se osjećate prilično dobro. Potres mozga je traumatična ozljeda i vaš mozak treba odgovarajuće vrijeme kako bi se oporavio.   

Stara sportska ozljeda nije zacijelila

Ukoliko vas ponovno počne mučiti stara ozljeda, posjetile liječnika. Takvi bolovi obično nisu dobar znak, posebice ako ih osjećate tijekom vježbanja.

Bole vas leđa

Odmorite se nekoliko dana, i provjerite osjećate li se bolje. Obratite pozornost na faktore koji bol čine jačom ili slabijom: uzrokuje li saginjanje ili okretanje bol? Izbjegavajte ove pokrete dok se ne osjetite bolje, a ukoliko se bolovi nastave, posjetite liječnika.  

Imate upalu mišića

S upalom mišića možete se uputiti u teretanu, no ipak odaberite umjerene i lakše oblike vježbanja.  Ako je bol prejaka, možete se i odmoriti od treninga. Ako vas, pak, mišići bole zato što ste prethodni dan previše i prejako vježbali, uravnotežite svoje treninge. Fitness nema puno smisla ako vam svaki put uzrokuje bolove i tegobe.

D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!