Što će vam se dogoditi ako vježbate na prazan želudac? Ne puno lijepih stvari…

vjezba, Shutterstock 646409854

Što mislite, koliko je pametno vježbati a da niste ništa pojeli?

Tko vježba taj i ima svoju najdražu rutinu, a i omiljeno vrijeme u danu kada odlazi na trening. Netko će vježbati na pauzi za ručak, drugi će čekati kraj dana. Ono koji vježbaju ujutro često to rade praznog želuca.

Hoće li takva navika naštetiti zdravlju i zašto to ljudi uopće rade?

Nutricionist Aleksandra Cook je pojasnila: „Mogu postojati neke dobrobiti vježbanja a da niste ništa jeli, ali to je jako individualno i ovisi koji vam je cilj“. Dodala je da kada spavamo, pohranjeni ugljikohidrati se prirodno tope, a ako vježbate na prazan trbuh, morate računati upravo na njih kako bi vam ta masnoća poslužila kao energija koju bi inače dobio od doručka.

Drugim riječima, rad s praznim želucem može doprinijeti gubitku masnoća, što će i pojasniti zašto puno ljudi voli vježbati ujutro.

Koje su negativne posljedice?

Iznenađenje ili ne, postoje loše strane vježbanja na prazan želudac pa tako možete osjetiti jaki umor i nervozu i nećete moći istim intenzitetom vježbati, kao što biste mogli da ste nešto pojeli.

Jednostavnih 9 koraka uz koje ćete sigurno smršavjeti, a jedna stvar prvi je preduvjet za detoks organizma

Douglas Paddon-Jones se bavi istraživanjima vezanima za rad mišića i profesor na sveučilištu u Texasu je naglasio kako će rezultat biti da nećete postići jednake rezultate ako ste gladni. Čak i samo malo hrane može pomoći da postignete maksimum na treningu i da ne ostanete bez energije. Dodaje kako je organizam na rubu dehidracije kada se probudimo pa ako već ne želite ništa jesti, barem uzmite čašu vode prije treninga.

Što jesti prije treninga?

Voće i jogurt: Svježe voće daje organizmu ugljikohidrate za brzu dozu energije. Voće poput ananasa, naranče i kivija puno je vitamina C koji je potreban zglobovima i vezivnom tkivu. Par sati prije treninga napravite salatu od voća s jogurtom, a sve "začinite" s malo orašastih plodova.

Jaja: Jedno jaje ima oko 72 kalorije, 1.6 grama zasićenih masti, lutein te vitamine A i B12. Većina hranjivih tvari se nalazi u žutanjku jajeta, stoga jedite i bjelanjak i žutanjak kako biste iskoristili sve dobrobiti jajeta za organizam.

Zobena kaša: Zob je bjelančevinama (proteinima) najbogatija vrsta žitarica u našem podneblju. Osim što obiluje proteinima važnim za proizvodnju tjelesne energije, zob je odličan izvor “dobrih” ugljikohidrata koji pomažu uravnotežiti razinu šećera u krvi.
Nakon konzumiranja zobene kaše bit ćete ravnomjerno opskrbljeni energijom i dulje ćete zadržati osjećaj sitosti. Za to su, među ostalim, zaslužna vlakna koja ujedno potiču metabolizam i probavu te pomažu sniženju kolesterola i krvnog tlaka.

Ovaj obrok u danu nikako ne preskačite radi mršavljenja, ali pažljivo birajte što jedete

Zeleni smoothie: Ovaj će vam napitak dati dovoljno energije za aktivnost; 1 šalicu kokosovog mlijeka, 1 vezicu svježeg špinata, 1 šalica svježeg kelja, ½ šalice svježeg manga ili ananasa, 1 smrznutu bananu, par kockica leda i ½ šalice hladne vode stavite u blender. Konzumirajte prije treninga.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!