Trčanje, intervalni trening, tenis... Evo kojim ćete aktivnostima potrošiti najviše kalorija

trcanje

Kardio trening je sigurno odličan za potrošnju kalorija, ali neki će ipak pružiti više, posebno ako za aktivnost imate samo 30 minuta.

Ako vaga pokazuje 70 kilograma i trčite 30 minuta izgubit ćete oko 360 kalorija. Isto tako ćete potrošiti oko 252 kalorije veslajući 30 minuta. I jedan i drugi oblik aktivnosti su odličan način trošenja kalorija, a Staci Alden, osobna trenerica navodi da je važno zapamtiti da je bilo koja kardio vježba odlična, dokle god ju izvodite. Važno je dakle odabrati aktivnost koju volite, a koja će utjecati na potrošnju kalorija. 

Trčanje 

Trčanje je izazovna aktivnost kojom se može baviti svatko tko je spreman odvojiti vrijeme i imati strpljenja kako bi se tijelo prilagodilo zahtjevima ovog sporta. Znanstvena istraživanja dokazuju da redovno vježbanje (150 minuta tjedno, što je oko 30 minuta, pet puta tjedno) - a posebno trčanje - ima zdravstvene koristi koje nadilaze učinak većine tableta koje bi liječnik mogao propisati.

Studije su pokazale da trčanje može pomoći u prevenciji pretilosti, dijabetesa tipa 2, srčanih bolesti, visokog krvnog tlaka, moždanog udara. Uz sve zdravstvene dobrobiti, odličan je oblik kardio treninga, a koliko čete kalorija potrošiti ovisi o nekoliko faktora. Prema pisanju Harvard Healtha, osoba koja ima 70 kilograma istriči 1.6 km u 12 minuta može potrošiti oko 288 kalorija. Ako to isto napravi u 6 minuta, potrošit će oko 562 kalorije. Alden za bolje rezultate savjetuje trčanje u prirodi. 

Veslanje 

Ovo je vježba za cijelo tijelo, a više ćete kalorija trošiti što intenzivnije vježbu izvodite. Ako umjerenom brzinom veslate 30 minuta i imate oko 70 kilograma, potrošit ćete oko 252 kalorije, ako to isto radite malo intenzivnijim pokretima, možete izgubiti i do 370 kalorija. 

Hodanje uzbrdo 

Penjanje stepenicama je jedna od najboljih vježbi ako je vaša želja gubitak viška kilograma, jačanje cijelog tijela i zaštita zdravlja. Osim navedenih dobrobiti, čini nevjerojatno puno za zdravlje pluća i kardiovaskularno zdravlje.  Kako kažu i brojna istraživanja, a često je i preporuka liječnika, penjanje stepenicama je idealan način za postizanje energije i osnaživanje imunološkog sustava, što djeluje preventivno na razvoj dijabetesa, visokog krvnog tlaka, osteoporoze i bolesti srca 

Alden navodi kako kod klijenata primjećuje velik napredak kod potrošnje kalorija kada koriste za istu svrhu traku za hodanje pod usponom. Procjena je da će osoba od 70 kilograma izgubiti oko 216 kalorija ako koriste traku za hodanje, dok će u slučaju trčanja stepenicama izgubiti oko 528 kalorija. 

Intervalni trening 

Intervalni trening, kao što je i onaj visokog intenziteta (HIIT) može uključivati kombinaciju više različitih kardio vježbi, kao i vježbe snage. 

"Ako tražite kardio trening koji će biti brz i intenzivan, intervalni je pravi odabir", navodi Alden. 

Prema pisanju Harvard Healtha, kružni trening može značiti gubitak od 306 kalorija u 30 minuta kod osobe od 70 kilograma. Ako trening uključuje preskakanje užeta, može se izgubiti i oko 421 kalorija u 30 minuta. 

Trener otkriva 3 jednostavne vježbe kojima ćete se riješiti opuštene i suhe kože na laktovima

Plivanje 

Možda imate sreće pa imate zatvoreni bazen u blizini i volite plivati i tijekom zime. Ako je tako i ako ste na dijeti, intenzivniji oblik plivanja može značiti i gubitak od oko 360 kalorija u 30 minuta. 

Nogomet, tenis, košarka... 

Ove su aktivnosti odličan oblik kardio treninga jer većinu vremena ustvari trčite. Evo koliko kalorija ćete izgubiti ako imate 70 kilograma i aktivni ste 30 minuta: 

  • Tenis: 252 kalorije
  • Košarka: 288 kalorija
  • Nogomet: 288 kalorija 

Tu su i aktivnosti poput plesanja pa i vrtlarenja koja mogu biti oblik karido treninga, ovisi o tome koliko energije u to ulažete.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!