Ako želite da vam bude lakše u životu, izbjegavajte ova tri savjeta pod svaku cijenu

žena, nesanica, spavanje, san

Proljeće j doba kada svi pomislimo na to kako bismo trebali u život unijeti neke nove promjene i možda obratiti pažnju na vlastitu dobrobit, njegu zdravlja ali i „obnovu“ osobnih ciljeva i poslovnih ideja.

Sve savjete koji vas zanimaju možete pronaći na internetu ili brojnim knjigama koje su danas po svim policama, ali postoje neki savjeti koje biste trebali izbjegavati pod svaku cijenu jer vam samo mogu naštetiti, a oni govore o tome kako biti produktivan i zdrav, no većina tih savjeta je ustvari nekako namijenjeni ženama. Objašnjenje je to da dok muškarci mogu stalno ponavljati iste stvari i dati jednake rezultate, dok kod žena utjecaj ima i hormonalni ciklus prema kojemu će one raditi raspored tjelovježbe, obroka i ostalih stvari koje je bolje napraviti u nekom drugom dijelu mjeseca.

Alisa Vitti je nutricionist i stručnjak za ženske hormone, osnivačica aplikacije FLOliving. Ona navodi kako postoje tri vrste savjeta koje bi žena trebala pod svaku cijenu izbjegavati. Napominje kako neki protokoli mogu odlično funkcionirati za muškarca, ali kada ih žene isprobaju, ne samo da će smanjiti njihovu učinkovitost, nego će se zbog njih osjećati loše. Od kilograma, maglice u glavi, do pojačanog stresa te umora, žene jednostavno ne dožive iste rezultate korištenjem tih tradicionalnih savjeta. Zašto je tako, slijedi objašnjenje.

Kada bi se ujutro trebali probuditi

Prvi mit koji bi žene trebale izbjegavati, navodi Vitti, je savjet da je potrebno buditi se svakog jutra u isto vrijeme. Dok će takva praksa dati dobre rezultate većine dana u mjesecu, postoje trenuci kada alarm rano ujutro može samo značiti iritaciju, anksioznost, umor i bezvoljnost. Objašnjava kako je kod žena razina kortizola povišena nakon ovulacije, što znači da rano buđenje može samo povećati osjećaj stresa i tako poremetiti razinu šećera u krvi što vodi do spomenutih promjena raspoloženja, umora, gladi… Kako se radi o kompleksnijoj neuronskoj mreži kod žena, potrebno im je i 20 minuta više sna svake noći nego muškarcima. 

Po čemu je organska kozmetika toliko drukčija? 10 genijalnih razloga zašto je vrijedi probati

Muški metabolizam, odgovor na stres, kognitivne sposobnosti funkcioniraju prateći unutarnji sat, što znači da se ponavlja svaka 24 sata. To znači da je za njih iznimno zdravo buditi se svako jutro oko 5 sati kada je testasteron na vrhuncu, a i kortizol pa treba iskoristiti to vrijeme za vježbanje i jačanje mišića, jesti obroke  jednakim brojem kalorija i otići na spavanje oko 10 sati navečer. Za optimalne rezultate trebaju to ponavljati svakog dana.

Kada ćete na trening ovisi o vašem ciklusu

Drugi mit u kojeg žene često vjeruju jest da je najbolje za ženu da vježba uvijek u isto vrijeme, s istim rasporedom vježbi i istim intenzitetom kako bi postigla željene rezultate. U realnosti, puno je studija pokazalo kako zbog promjena u ženskom metabolizmu, one bi trebale izbjegavati vježbe jakog intenziteta u drugom dijelu ciklusa jer će umjesto gubitka kilograma i izgradnje mišića ustvari to probuditi signal stresa koji će uzrokovati nakupljanje masnoća i gubitak mišićne mase. Pa ako osjećate krivnju jer vam se ne da raditi intenzivne vježbe prije mjesečnice, to je vrijeme iza vas. Tijelo samo govori kako mu je potreban nešto nježniji pristup, pa možete hodati, plesati ili voziti bicikl.

Ako imate ovu krvnu grupu, imate i veći rizik od infarkta

1200 kalorija nije uvijek dovoljno kalorija

Ovo je treći savjet koji najčešće čujemo, da treba jesti svaki dan istu hranu i unositi jednak broj kalorija kako bismo kontrolirati tjelesnu težinu. Obzirom je metabolizam kod žena nešto sporiji u prvoj polovini ciklusa i nešto brži u drugom dijelu, studije su pokazale kako žene trebaju 279 kalorija više od muškaraca u danu kako bi zadovoljili sve potrebe organizma.

Slušajte svoje tijelo, a ako vam se baš jede hamburger u drugoj polovini ciklusa, vi ga pojedite.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!