Jadranski turistički domaćini proteklih su se tjedana prvi put nakon niza uzastopnih rekordnih sezona na važnom njemačkom tržištu suočili s padom potražnje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Nijemci općenito oklijevaju s rezervacijama za ljeto 2019., a jedini je izuzetak, kako su pokazali posljednji turistički sajmovi u tom zemlji, Turska. No, Turska nije jedino objašnjenje za zastoj bukinga među njemačkim turistima, koji su zasigurno malo prikočili s rezervacijom ljetovanja zbog usporavanja gospodarstva u njihovoj zemlji, ali i zbog neizvjesnosti vezane za Brexit.
Stručnjak savjetuje: Voditi ljubimca sa sobom na odmor ili dogovoriti čuvanje?
Pripreme počele
Turska istovremeno mami niskim cijenama, pa analitičari misle kako Nijemci, a zasigurno i drugi europski putnici, kalkuliraju i čekaju da vide hoće li biti sniženja u drugim turističkim zemljama Mediterana. U najvećim su brigama, naravno, najveći, pa je Španjolska, koja je i ponajviše profitirala od problema u kojima je bio turski turizam proteklih godina, recimo, prva produljila razdoblje povoljnije, rane kupnje aranžmana.
I pojedine hotelske kuće u Hrvatskoj posegnule su za korekcijama cijena za pojedina razdoblja i tržišta, ali, kao zasad stvari stoje, na tome se i stalo. Što će biti s obiteljskim smještajem, koji čini polovinu svih smještajnih kapaciteta domaćeg turizma, tek će se vidjeti kad gosti počnu (ne) dolaziti.
Zeleni odmor – ljetovanje može biti fantastično i bez odlaska na more
Iskoristite popuste
U međuvremenu, kako nam kazuju u domaćim putničkim agencijama, može se posegnuti za osjetnijim popustima na takozvanu ranu kupnju turističkih aranžmana. Većina hotelskih kuća, još za sada, ima popuste od pet do deset posto.
U siječnju i veljači moglo se kupiti ljetovanje uz first minute popuste i do 25 posto, a oni se smanjuju kako se sezona približava. Sve što se trenutačno događa vezano uz cijene je manje-više uobičajeno. Iako se dosta govori o trenutačnim minusima na njemačkom tržištu, zasad nema nekih većih popusta i vjerujemo da neće biti ni nekih većih potresa sa sezonom. S mnogih tržišta stižu pozitivne informacije i vjerujemo da će sezona 2019. biti podjednako uspješna kao i lanjska, kazuju u agenciji Atlas.
Naši sugovornici procjenjuju i da će se većina kreveta na Jadranu napuniti unatoč trenutačnim podbačajima prodaje među našim najbrojnijim gostima Nijemcima. Drugim riječima, neizvjesno je oslanjati se na uštede u eventualnoj last minute prodaji.
“Last minutea će sigurno nešto biti i ove sezone. Uvijek neka soba ostane prazna u nekom terminu, ali sumnjamo da će toga biti ove godine u nekom znatnijem broju”, uvjereni su u Atlasu.
Stiže sezona godišnjih odmora – evo što vam ga može upropastiti
R. Kovačević/VL
Foto: Shutterstock