Većina suradnika s kojima dijelite uredske prostorije je ugodna: slažete se, profesionalno se podupirete i pomažete svakom prilikom, međutim, jedna osoba vam kvari prosjek, a većinu dana i raspoloženje.
Ako radite s naprasitom osobom koja će u svakoj prilici
iskoristiti “as u rukavu” i nametnuti se kao nasilnik, a ne suradnik,
posao može biti izvorište stresa u vašem životu. Umjesto ugodne radne sredine,
morate se pomiriti s teškim grčem u želucu svaki put kada između vas nastane
“situacija”.
Neugodni kolega će možda preuzeti svu slavu za tuđi posao,
reagirat će nasilno kada se osjeća pod pritiskom i “terorizirati”
ostale suradnike stalnim spuštanjem, omalovažavanjem i ružnim riječima. Takve
se osobe većina zaposlenika boji i svi hodaju kao po ljuskama jajeta, jer žele
izbjeći nove sukobe i priliku da oni postanu meta prema kojoj su usmjerene
neugodnosti.
U pravilu će takav suradnik svoje lice pokazati pred
kolegama, ali ne i pred nadređenima – što može biti izuzetno frustrirajuće ako
pokušavate stati na kraj takvom ružnom ponašanju.
Tvrtke u kojima vlada ozračje natjecanja imaju veće šanse
“skrivanja” takvog neugodnog suradnika.
Što možete poduzeti kako biste olakšali radnu atmosferu?
Savjetnica Sarah Abell, ujedno i autorica knjige “Authentic – Relationships From the Inside
Out” nudi tri rješenja: možete napustiti tvrtku, zakopati glavu u pijesak
ili se suprotstaviti.
U trenutnoj
ekonomskoj situaciji rijetko tko si može priuštiti napustiti posao zbog loše
atmosfere u uredu. Skrivanje i ignoriranje problema ga neće riješiti – on će i
dalje biti prisutan svaki dan. Ostaje vam suprotstaviti se kolegi i objasniti
gdje griješi.
Pripremite se.
Vodite dnevnik svega što problematični kolega radi ili govori, a što nije u
skladu s radnom atmosferom i fair-playem. Kada se oboružate činjenicama,
na svojoj ćete strani imati snagu argumenata kojima ćete kolegi ili šefu dati
do znanja kakvo je stanje stvari i koja je ozbiljnost situacije.
Odaberite trenutak kada ste
staloženi i smireni – tada razgovarajte, a ne kada se sve skupi u vama i kap
prelije čašu. U suprotnom ćete reagirati impulzivno i napadat ćete kolegu,
umjesto da mu smireno obrazložite greške.
Budite jasni i obrazložite zašto je
njihovo ponašanje neprimjereno i ne odgovara radnoj atmosferi vašeg ureda.
Pružite drugoj strani priliku za objašnjenje, možda čak i ispriku, ali
istovremeno, budite spremni na obrambeni napad.
Jasno iskomunicirajte problem i
naglasite želju za slaganjem. Primjerice “bilo bi lijepo da možemo
produktivno surađivati kao kolege, a ne kao protivnici, jer radimo za istu
tvrtku”. Možda vaš kolega ne smatra
kako je njegovo ponašanje neprimjereno i shvaća ga kao iskaz natjecanja i
pozitivnog suparništva.
Ako mu smireno date do znanja kako je problem u
njegovom pristupu, možda će uvidjeti kako ostale osobe drugačije shvaćaju
njegovo ponašanje.
Međutim, ako vaš suradnik ne promijeni svoje ponašanje i ne prilagodi se
situaciji, dajte mu do znanja kako ćete se obratiti višoj instanci i tako
probati riješiti ovu neugodnu atmosferu.
K. Horvat