Kako birati namirnice u plant-based prehrani? Evo koje jesti, a koje izbjegavati

tanjur povrce

Plant-based prehrana, odnosno prehrana bazirana na namirnicama biljnog podrijetla nema strogo određene granice.

Kako god da se dijeta ili način prehrane zvao, postoji jedna stvar oko koje se većina stručnjaka slaže – uglavnom se preporučuju svježe, cjelovite namirnice, one koje su minimalno procesirane i koje nisu industrijski obrađene.

Ove preporuke plant-based prehrane je poželjno slijediti:

NAMIRNICE KOJE SU BAZA PLANT-BASED PREHRANE:

  • Voće: Bobičasto voće, agrumi, kruške, breskve, ananas, banane itd.
  • Povrće: kelj, špinat, rajčica, brokula, cvjetača, mrkva, šparoge, paprika itd.
  • Škrobno povrće: krumpir, batat, muškatna bundeva itd.
  • Cjelovite žitarice: smeđa riža, zob, kvinoja, integralna tjestenina, ječam itd.
  • Zdrave masti: avokado, maslinovo ulje, kokosovo, bučino ulje itd.
  • Mahunarke: grašak, slanutak, leća, kikiriki, crni grah itd.
  • Sjemenke i orašasti plodovi: bademi, indijski oraščići, makadamija, sjemenke bundeve, sjemenke suncokreta, prirodni maslac od kikirikija, tahini itd.
  • Nezaslađeno biljno mlijeko: kokosovo mlijeko, bademovo mlijeko, mlijeko od indijskih oraščića itd.
  • Bilje i začini: bosiljak, ružmarin, kurkuma, curry, crni papar, sol itd.
  • Biljni proteini: Tofu, tempeh, biljni izvori proteina ili praškovi bez dodanog šećera ili umjetnih sastojaka.

Uspješno mršavljenje: Naučite kako pravilno kombinirati namirnice bez brojanja kalorija, stresa i gladi

Ako biljnu prehranu nadopunjujete životinjskim proizvodima, birajte kvalitetne proizvode u trgovinama ili, još bolje, kupujte ih od malih, provjerenih, domaćih proizvođača.

NAMIRNICE KOJE JE POŽELJNO SVESTI NA NAJMANJU MJERU:

  • Govedina
  • Svinjetina
  • Janjetina
  • Junetina
  • Meso divljači
  • Perad
  • Jaja
  • Mliječni proizvodi
  • Plodovi mora
  • Riba

HRANA KOJU JE POŽELJNO IZBJEGAVATI:

  • Brza hrana: pomfrit, cheeseburgeri, hrenovke, pileći medaljoni itd.
  • Dodani šećeri i slatkiši: stolni šećer, sok, peciva, kolačići, slatkiši, slatki čaj, slatke žitarice itd.
  • Rafinirane žitarice: bijela riža, bijela tjestenina, bijeli kruh, peciva itd.
  • Pakirana i gotova hrana: čips, krekeri, žitarice, smrznuti polugotovi obroci itd.
  • Prerađena hrana pogodna za vegane: industrijski gotovi burgeri, umjetni sirevi, veganski maslac itd.
  • Prerađeni životinjski proizvodi: slanina, kobasice, goveđe meso itd.

Plant-based prehrana: Uspješno pomaže kod mršavljenja, a odlična je i za zdravlje srca

 Prati nas na Viber Public Chatu!