Pobijedite artritis snagom prirode

kopriva

Artritis je skupno ime za različite upalne procese zglobova koji se javljaju na jednom ili nekoliko zglobova i uništavaju njihovu hrskavicu.

Nepoznatog je uzroka i najjače pogađa lokomotorni sustav. Ne zna se točno koliko ljudi boluje od reumatoidnog artritisa u Hrvatskoj, ali se procjenjuje da je riječ o 45.000 osoba. U 2008. godini reumatoidni artritis je bio uzrok onesposobljenosti za 3.009 ljudi (77 posto žena i 23 posto muškaraca).

Zglobovi se mogu upaliti zbog nekoliko razloga, kao što su genetski, biološki, hormonalni, psihološki i oni koji se odnose na životni stil, a dvije najčešće vrste artritisa (od njih 200-ak) su osteoartritis i reumatoidni artritis.

Iako je mnogo načina na koje možemo tretirati artritis i držati ga pod kontrolom, većina stručnjaka se slaže kako uravnotežena prehrana i održavanje zdrave težine mogu pomoći zglobovima protiv ove boli. Wendy Green, autorica knjige "50 Things You Can Do Today To Manage Arthritis" savjetuje kako ublažiti upalu zglobova.

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje, zvijezda mediteranske prehrane, ne koristi se samo za preveniranje reumatoidnog artritisa, nego njegove sastavnice omega masne kiseline i antioksidansi mogu  također smanjiti upalu zglobova. Svoje salate začinite maslinovim uljem i sa što manje soli.

Čaj od koprive

Kopriva je tajno oružje naših baka protiv reumatoidnog artritisa. Ako vam ova bolest zadaje teške bolove u zglobovima, sve što morate napraviti jest namjerno se "opeći" listom koprive. Njeni žalci su zapravo sićušne injekcije koje ubrizgavaju nekoliko različitih kemikalija i uzrokuju specifično peckanje.

Jednako tako, njeni su listovi bogati vitaminima i mineralima, a sadrže prirodne analgetike s protuupalnim svojstvom. Na ovaj vam način kopriva pomaže i iznutra.

Bosiljak

Ova česta začinska biljka sadrži eugenol, ulje koje ima protuupalna svojstva slična Aspirinu. Dodajte par listova bosiljka tjestenini i salatama za bolji okus i manje boli.

Svijetlo voće i povrće

Istraživači Medicinskog fakulteta u Manchesteru ustanovili su kako je prosječni dnevni unos pigmenta beta-kriptoksantina (kojeg nalazimo u svijetlom voću i povrću) niži 40 posto kod osoba koje boluju od artritisa, dok je unos zeaksantina niži 20 posto. Zeaksantin pomaže u zaštiti od različitih oblika raka jer na sebe veže slobodne radikale i tako smanjuje broj stanica tumora. Veće količine zaeksantina prisutne su u potočarki, blitvi, listovima bijele repe, listovima cikorije, listovima repe i špinatu.

Također, umjerena konzumacija voća i povrća koje sadrži beta-kriptoksantin i vitamin C pomaže protiv upale zglobova. Umjerenu su konzumaciju označili čašom prirodnog soka od naranče dnevno.

Željezo

Anemija može biti simptom reumatoidnog artritisa, stoga je od velike važnosti zadržati visoku razinu željeza u krvi. Njega možete pronaći u lososu, sardinama, tuni, jajima, jetrici, peradi, zelenom lisnatom povrću, orašastim plodovima i sušenom voću.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!