Ovo su 4 najvažnija vitamina i minerala za jačanje imuniteta koji će vam trebati ove godine

vitamini,. Shutterstock 365088122

Sezona gripe i prehlada znači i da pri ruci moramo imati vitamin C, a kako se pandemija nastavlja, zdravlje imuniteta je i dalje prioritet.

Imunološki sustav odnosi se na cijelu vojsku stanica, kemikalija i procesa koji neumorno rade kako bi zaštitili naše tijelo od stranih napadača. Ako pomoć za svoj imunitet tražite u vitaminima, mineralima i suplementima, svakako to i učinite a prof. dr. John Mafi dodaje kako je u tom slučaju važno odabrati prave te dodaje: „Iako je komplicirano direktno izmjeriti stanje imuniteta, pomoći vam pritom može informacija o tome koliko ste često imali gripu i prehlade i koliko su trajale“.

Donosimo popis vitamina i suplemenata koji dokazano donose dobrobiti vašem imunitetu pa ih ne zaboravite nabaviti, ali i koristiti.

1. Probiotici

Bakterije u probavnom sustavu možemo podijeliti na „korisne“ bakterije, tj. probiotike, i „štetne“ bakterije. „Korisne“ bakterije tj. probiotici pomažu nam višestruko: od probave hrane koju jedemo, preko sprečavanja rasta štetnih bakterija (natječu se s njima za mjesto i hranu) do sveukupno pozitivnog utjecaja na naš imunološki sustav. Dakle probiotici se nazivaju i bakterije mliječne kiseline, živi su mikroorganizmi koji, kada ih se konzumira u odgovarajućoj količini, imaju povoljne učinke na zdravlje domaćina.

Kako pozitivno djeluju na probavu, isto tako djeluju i na imunološki sustav. Sprječavajući naseljavanje patogenih mikroorganizama u crijevima, pozitivno utječu na crijevni imunološki sustav, koji je odgovoran za čak 70 – 80 posto naše imunološke reakcije. "Probiotici mogu tako smanjiti šanse da ćete se prehladiti“, dodaje dr. Mafi.

Gdje ih pronaći: Jogurt, kefir, kupus, Miso juha, acidofilno mlijeko.

2. Cink

Cink je neophodan za pravilan rast i razmnožavanje stanica koje sudjeluju u imunološkim reakcijama. Ako se uzima na samom početku prehlade, može skratiti njeno trajanje, ističe dr. Mafi, iako postoje neke nejasnoće u dostupnim podacima. Drugi su liječnici istaknuli kako se treba biti oprezan kod korištenja cinka jer može donijeti i nuspojave poput mučnine i proljeva, posebno ako se uzima na prazan želudac. Dodaju kako se trebaju izbjegavati sprejevi za nos koji sadrže cink jer mogu uzrokovati nepovratan gubitak mirisa.

Jednostavan i brz napitak za imunitet - obožavat ćete ga, a gotov je za manje od 5 minuta

Kada se uzima kako treba, on može biti od pomoći zdravlju imunološkog sustava: kada virus uđe u krvotok, cink prodire u oštećenu stanicu i sprečava širenje infekcije.

Gdje ga pronaći: Jedan od najboljih izvora cinka u prehrani čovjeka jest crveno meso. Konzumacijom oko 100 grama crvenog mesa može se zadovoljiti čak oko 25 posto ukupnih dnevnih potreba za cinkom. Odličan izvor cinka je i špinat, škampi, grah, cvjetača i  sjemenke lana.

3. Vitamin C

Ovaj vitamin pojačava proizvodnju B-limfocita a sprečava pogoršanje stanja T-limfocitnih stanica, a radi se o važnim stanicama antitijela koje su odgovorne za detektiranje i borbu protiv virusa u organizmu.

Vitamin C prate brojne pozitivne priče radi utjecaja na prehlade, ali dr. Mafi ističe kako je njegov utjecaj slabiji nego mislite. Pokazalo se da će skratiti trajanje prehlade kada se uzima redovito i može pomoći imunitetu, ali istraživanja pokazuju kako je ovaj vitamin ne tako uspješan kod sprečavanja prehlade kod opće populacije. Uz sve spomenute kritike, stručnjaci će ipak zaključiti kako je vitamin C skratiti trajanje prehlade ako se redovno koristi, a i njene simptome.

Gdje ga pronaći: Citrusno voće poput naranči, gejpa i limuna sadrže velike količine vitamina C. Drugi izvori mogu biti brokula i kelj.

4. Vitamin D

Vitamin D je specijalan vitamin jer se formira kada je koža izložena suncu. Iako je primarna funkcija ovog vitamina da ojačava koristi i mišiće te se bori protiv stresa i anksioznosti, on štiti i imunološki sustav. Kada smo bolesti, ovaj vitamin pomaže tijelu da proizvodi antimikrobne peptide koji će spriječiti razvoj štetnih bakterija, mikroba i virusa. Također je važan jer regulira rad T- stanica. Prema analizi studija vitamin D u obliku suplementa će smanjiti rizik od razvoja prehlade ali i gripe.

Ovaj čaj je najbolji izbor ako želite usporiti starenje i očuvati mladolikost

Gdje ga pronaći: Vitamin D se apsorbira putem sunca, pa je najbolji način za unos ovog vitamina upravo izlaganje sučevim zrakama. Možete ga pronaći u gljivama, masnoj ribi poput lososa.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!