Zaustavite osjećaj gladi ovim namirnicama i izgubite višak kilograma brže nego ste planirali

juha, varivo

Možete li se kontrolirati u blizini slatkiša ili grickalica? Vjerujemo da ne, ali nikako niste usamljen slučaj.

Osim jake želje za slatkišima, normalno je da se javlja i osjećaj gladi, a ako ste na dijeti, jasno je da vam upravo on otežava put do cilja.

Možda niste znali ali neredoviti obroci, preskakanje obroka odnosno nutritivno siromašni obroci dovode do pada šećera i učestalog osjećaja gladi kao i želje za hranom. To može dovesti za jačom potrebom za slatkom i/ili masnom hranom. Spomenimo i veliku  dostupnost takvih namirnica u našoj okolini pa je odoljeti iskušenjima sve teže. Činjenica je da ako je dostupno u našem domu ili na radnom mjestu da je veća vjerojatnost da ćemo to u konačnici i pojesti.

Jedna je studija tako pokazala da 97 posto muškaraca često ima jaku želju za hranom, dok je to slučaj kod žena u 68 posto slućajeva.

Drugi put kad se javi jaka želja za hranom, a vi ste na dijeti, pokušajte iskoristiti ove savjete i ugasite jaku želju za hranom.

Započnite obrok s juhom

Efekt će biti sličan i ako pojedete komad voća ili malo juhe, zasiti će vas uz malo kalorija, a zahvaljujući velikom udjelu vode. Studije pokazuju kako povrtna juha smanjuje i broj kalorija koje ćete unijeti tijekom glavnog obroka. Mnogi će stručnjaci za mršavljenje svojim klijentima savjetovati da jedu upravo juhu umjesto puno kaloričnijih jela, a ona će vas sigurno zasititi.  Jedna je studija tako pokazala da osobe koje jedu prvo juhu unesu i do 20 posto manje kalorija u obroku.

Profesionalni kuhari otkrili što uvijek imaju u zamrzivaču, a saznajte i zašto

Ne zaboravite na vlakna

Glad može biti često i posljedica manjka vlakana u organizmu. Vlakna će utjecati na otpuštanje hormona koji smiruje apetiti i sigurno ćete dugo biti siti jer je potrebno puno vremena da se razgrade u želucu. Postoje različite vrste vlakana, i neka su bolja od drugih, pa su tako i studije pokazale da su topiva vlakna puno bolja kada je u pitanju sprečavanje osjećaja gladi od netopivih. Odličan su izvori zob, slatki krumpir, naranče, a i trenutno dostupne kruške.

Posegnite za zdravim proteinima

Za kontrolu apetita su proteini važni, ali će i osigurati da dulje vremena možete ostati siti i unijeti manje kalorija u organizam. Djeluju tako da pružaju osjećaj sitosti, daje organizmu znak da je sit i smanjuje lučenje hormona koji stimuliraju glad.

U jednoj je studiji 14 muškaraca s viškom kilograma, koji su unosili 25 posto kalorija od proteina, doživjelo to da se želja za kasnovečernjim obrocima smanjila za 50 posto, u usporedbi s grupom koja je jela manje proteina. Uz to je prva skupina prijavila kako su manje osjećali glad tijekom dana i imali su manje opsesivnih misli o hrani. Jaja, meso, riba, jogurt, orasi sadrže puno proteina pa ih ne zaobilazite.

I čokolada će pomoći

Prema istraživanjima, čokolada je namirnica za kojim se najčešće javlja želja. Ako se osjećate ako da morate do dućana po čokoladu slobodno to učinite ali odaberite onu koja ima barem 70 posto kakaa. Tamna čokolada ima manje šećera i kalorija i puna je korisnih antioksidanata, a sve će to utjecati na kontrolu gladi i željom za hranom. Druga odlična opcija je čokoladni proteinski puding a možete ga napraviti tako da kakao u prahu dodate grčkom jogurtu.

Dovoljno spavajte, ne zaboravite na tekućinu i jedite u miru

Osim za cjelokupno zdravlje, i za vašu liniju je potrebno dovoljno spavati.  Kvalitetan san će utjecati i na smanjenu proizvodnju hormona gladi, dok će neispavanost učiniti suprotno i zato je moguće da ćete biti gladni cijeli dan. Dovoljno sna će i osigurati dovoljne razine leptina, hormona koji kontrolira apetiti. Pokušajte odspavati 8 sati kako biste iskoristili sve dobrobiti ostatak dana.

Snizite visoki tlak hranom: Namirnice bogate kalijem su ključne, a dnevni unos kod Hrvata je sramotnih 1,5 grama

Osim što će voda donijeti puno dobrobiti za zdravlje, ona će vas i zasititi ako ju pijete prije obroka. U jednoj je studiji promatrano 14 osoba koje su pile čašu vode prije obroka te se zaključilo da su unijeli i do 600 kalorija manje od onih koji nisu pili vodu. Ako ne pijete često vodu, moguće je da ćete biti stalno gladni.  Ubrzan način života često znači i obroke „s nogu“. Iako možete tako uštedjeti na vremenu, vjerojatnost je da ćete pojesti više i da ćete jesti ne tako zdravu hranu, a to sve vodi do prekomjernog unosa kalorija i naravno debljanja.  Kako biste izbjegli ovu naviku, pokušajte osvijestiti svaki zalogaj, sjedite dok jedete, ne gledajte TV i ne razgovarajte.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!