6 savjeta kako ojačati imunitet na godišnjem i vratiti se zadovoljan i zdrav s odmora

Obrok, doručak, hrana

Zdrav način života neće nadoknaditi pretjerani rad i odricanje od godišnjeg zato si obavezno priuštite dobar odmor.

A kako da se vratite zdravi s godišnjeg odmora? Evo nekoliko savjeta...

1. Čuvajte se ljetnih prehlada i viroza

Ako ste bili jako zaposleni prije godišnjeg odmora, vaše tijelo će proizvoditi mnogo hormona stresa – kortizola koji suzbija imunitet. Kada se napokon opustite, kreće borba s infekcijama. Tada dobivate simptome poput curenja iz nosa i slično. Što učiniti? Vrlo je važno da dane prije puta pazite na sebe i zdravlje. Iznimno je važno i paziti na sebe ako putujete javnim prijevozom. Nije loše nositi masku te svakako redovito prati ruke. Za jačanje imuniteta važno je i dovoljno spavati te hraniti se sezonski i umjereno.

  • Spavajte, spavajte, spavajte: Kvaliteta i duljina sna imaju veliki utjecaj na imunološki sustav i njegovu otpornost. Kronični manjak sna je povezan s češćim upalama. Radi se o tome da će stanice imunološkog sustava, kada mi spavamo, biti u mogućnosti svu energiju i fokus usmjeriti prema borbi protiv virusa i bakterija. 
  • Prestanite pušiti: Ovo je svima jasno, ali je dobro zapamtiti da i pasivno pušenje djeluje jednako kancerogeno. Oštećenja koja on stvara na tkivu pluća, dovodi ih u stanje da se stalno moraju obnavljati. 
  • Ograničite unos alkohola: Alkohol će negativno utjecati na imunološki sustav, a kronična upotreba alkohola može uništiti probavni sustav kao i T stanice koje organizam štite. Sve će to voditi do čestih upala. 
  • Iskoristite odmor za borbu protiv stresa: Kronični stres igra veliku ulogu kada je naše zdravlje u pitanju, a osobe koje su mu često izložene imaju i veće šanse da će kod njih doći do upala. Protiv stresa se možemo boriti disanjem, meditacijom, tjelesnom aktivnošću, pa ih svakako iskoristite pogotovo na godišnjem odmoru.

Zašto parovi češće vode ljubav na godišnjem odmoru? Liječnik objasnio što se događa

2. Prepoznajte toplinski udar

Toplinski udar iznenadni je kolaps organizma, a nastaje zbog prekomjernog povišenja tjelesne temperature, često naglog, i nemogućnosti organizma da se hladi znojenjem i temperaturu održi u normalnim granicama zbog ekstremno visoke vanjske temperature odnosno vremenske pojave toplinskog vala.

U zadnjem se desetljeću uočava trend porasta temperature u ljetnom razdoblju, što utječe na zdravstveno stanje sveukupnog stanovništva, upozorava HZJZ. Pravovremene mjere mogu smanjiti broj oboljelih i umrlih od vrućina, što znači da treba biti spreman ublažiti moguće negativne posljedice po zdravlje i trenutačno djelovati (izbjegavajte boravak na izravnom suncu, pijte dovoljno tekućine, jedite male i lagane obroke, nosite laganu odjeću).

3. Bez velikih očekivanja, molimo!

Često na godišnje odmore krećemo s velikim očekivanjima pa ako pri tom izgubimo dodir s realnošću, nastaju problemi. Odmor je zapravo osnovna potreba našeg organizma i bitno je provesti ga onako kako nama najbolje odgovara, a ne onako kako smo možda zamislili da bi on trebao izgledati. Nekome će biti dovoljno nekoliko dana mira i sna, nekome ludi ljetni provodi, a nekome možda samo mala promjena ambijenta, ističe psihologinja Kristina Bačkonja.

4. Naučite kako se rashladiti

Sve dok traju velike vrućine pridržavajte se preporuka lokalnih zdravstvenih ustanova. Ako se vi ili drugi oko vas osjećaju loše, potražite pomoć, pogotovo ako imate vrtoglavicu, osjećate slabost, nemoć, tjeskobu ili ste izrazito žedni i imate jaku glavobolju; što prije otiđite u hladniji prostor i mjerite temperaturu. Popijte vodu ili voćni sok da nadoknadite tekućinu.

Smirite se i legnite u rashlađenu prostoriju ako imate bolne grčeve, najčešće u nogama, rukama ili u trbuhu, često nakon provedenog rada ili vježbe za vrlo vrućeg vremena, pijte tekućinu koja sadrži elektrolite, a u slučaju da grčevi ostanu prisutni dulje od jednog sata, potrebna je medicinska pomoć.

Savjetujte se s liječnikom u slučaju drugih tegoba ili ako opisane tegobe dulje traju.

5. Koristite se osvježavajućim termalnim vodama

Minerali koji se nalaze u termalnoj vodi mogu u sebi i sadržavati antioksidante, tvrde studije, a tako mogu pomoći pri neutralizaciji utjecaja slobodnih radikala iz okoline, ali i smanjiti šanse za nastankom opeklina od sunca. Stručnjaci sugeriraju kako će nakon korištenja termalne vode koža lica biti mekša i sigurno manje suha, a može spriječiti i pojavu ekcema zbog upalnih procesa. Termalnom vodom možete se koristiti uz pomoć bočice u spreju ili se nalazi kao dodatak u kremama.

6. Ne zaboravite na magnezij

Kada ste izloženi visokim temperaturama, tijelo radi prekovremeno kako bi se rashladilo i održavalo balans između topline koje prima i topline koju gubi. Osobe s kroničnim bolestima imaju veće šanse da će patiti zbog posljedica vrućine.

Znojenje je prirodan proces u tijelu koji nam pomaže da se rashladimo. Kada temperatura tijela raste, u organizmu će se odmah otpuštati slane tekućine iz žlijezda znojnica kako bi se rashladio. Kada se znojimo, gubimo i elektrolite koje možemo nadoknaditi nekim napicima, a tu je kao pomoć i magnezij koji će regulirati tjelesnu temperaturu i tako skinuti pritisak s organizma.

Ako vas muči tlak, štitnjača ili neka druga bolest, evo što morate napraviti na odmoru

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!