Gubitak kose vas zabrinjava? Ova dva suplementa bi mogla pomoći, slažu se stručnjaci

Gubitak kose

Zanima vas što bi vam moglo pomoći da spriječite gubitak kose? Na sreću, postoje jednostavna rješenja.

Puno je razloga zašto dolazi do gubitka kose ali najčešće se radi o manjku nutrijenata i vitamina. Idealno bi bilo da sve potrebne vitamina i nutrijente unosimo putem hrane, ali ako to nije moguće pa mogu poslužiti i suplementi. Kako su danas dostupni u velikom broju, ponekad može biti teško odlučiti koji uzeti i koji je najbolji za problem tanke kose i kose koja opada. Stručnjakinja za ove probleme, dr. Anna Bohnengel, nutricionistica otkriva kako su vitamin D i željezo fantastične opcije. 

Željezo 

Ovo je prvi suplemente koji se savjetuje ako vas muči gubitak kose. Kako je tijelu potrebno željezo da bi se prenosio kisik, ako ga ne unosimo dovoljno možemo iskusiti razne simptome, a jedan od njih je gubitak kose. Razlog je što nedovoljno kisika dolazi do folikula dlake, a on je neophodan za rast. 

"Željezo prenosi kisik kroz organizam pa tako i do stanica koje stimuliraju rast kose. Bez željeza, kosa ne može rasti", pojašnjava Bohnengel. Feritin je vrsta proteina koji je važan za unutarstanično pohranjivanje željeza, a ako ga nemamo dovoljno, folikul dlake će oslabiti. Iz tog razloga je potrebno na bilo koji način unositi dovoljne količine željeza kako bi kosa od korijena bila jaka i zdrava te nastavila rasti. Naravno, suplementi se koriste kada putem hrane ne unosite dovoljno vitamina i minerala, ali valja znati da je puno namirnica koje sadrže dovoljne količine ovog minerala pa Bohenengel savjetuje da to ne zaboravljate. Dodaci prehrani nisu i ne smiju biti zamjena za uravnoteženu prehranu. "Unos nutrijenata iz hrane je idealan način za njihovu optimalnu apsorpciju ". 

Kako najlakše do željeza? 

Stručnjakinja savjetuje konzumaciju morskih plodova: "Nakon jetrica, kamenice i  školjke su ustvari najbolji izvor željeza i cinka. Samo jedna porcija kamenica sadrži više željeza od  bifteka", ističe. Bohnengal dodaje i kako određene biljne namirnice mogu biti dobar izvor, a špinat i grah ga imaju dovoljno iako ga je nešto teže apsorbirati iz ovih namirnica. "Učinkovitije je ako ga unosite iz mesa, piletine i puretine ili ribe", dodaje. Zaključuje kako se sa uzimanjem suplemenata ne treba pretjerivati jer iako je puno češći slučaj da dođe do manjka željeza, previše ovog minerala u organizmu može također voditi do gubitka kose. 

Ovo su 4 vitamina i suplementa koje imunologinja uzima svaki dan za jačanje imuniteta

"Kako višak željeza može uzrokovati probleme, pametno je prije konzumacije suplemenata provjeriti status ovog minerala u organizmu", upozorava. Višak željeza u krvi najčešće je posljedica uzimanja suplemenata, a rijetko se dogodi ako ga uzimate putem hrane. 

Vitamin D

Sunce nam se vratilo pa je vrijeme da u njemu i uživamo, a osim što godi, može nam i puno pomoći. Ako se ne izlažete dovoljno suncu, to može biti jedan od razloga zašto imate problema s gubitkom kose. Manjak vitamina D u organizmu je jedan o češćih razloga zašto do problema dolazi, a upravo je najčešći manjak vitamina D kod većine ljudi. 

"Vitamin D se proizvodi u koži kada smo izloženi sunčevim zrakama, ali kako sve više vremena provodimo u kući i pri izlasku pazimo kako bi se zaštitili od negativnog utjecaja sunca pa se mažemo kremama, manjak vitamina D je lako moguć. Iz tog razloga je uzimanje suplemenata ovog vitamina dobar način za sprečavanje problema", navodi. Kako stalno ističemo, najbolje je do vitamina doći prirodnim putem, pa uz sunce tu je i hrana koja može pomoći. 

Koje vitamine i dodatke prehrani ipak ne trebate uzimati? Liječnica izdvojila njih nekoliko

"Namirnice koje su dobar izvor vitamina D su losos, mliječni proizvodi i gljive koje se uzgajaju ispod UV lampi", svjetuje Bohenengel. U novoj studiji objavljenoj u magazinu The Journal of Cosmetic Dermatology, dva su dermatologa u njoj izjavila: "Vitamin D je sigurno dio ciklusa rasta i ispadanja kose, točnije folikula dlake." Dok ovo specifično istraživanje nije znanstvenicima ponudilo jak dokaz da postoji velika poveznica između vitamina D i ćelavosti, ali se oslanjaju se na prethodne studije koje su pokazale poveznicu između niskih razina vitamina D i  ožiljkaste alopecije, tipa ćelavosti koja utječe na 3 posto i muške i ženske populacije, prema pisanju WebMD portala. Ovo se stanje javlja kada su folikule kose trajno oštećene i zamijenjene razvojem ožiljkastog tkiva. Stručnjaci za ljepotu smatraju da on ima veliku ulogu pri obnovi kose, te dodaje da je vrlo važan kod održavanja zdravlja folikule ali i stvaranja nove kose. 

ISPADANJE KOSE NAKON BOLESTI I STRESA NIJE NEUOBIČAJENO

Jedan od simptoma koji su posljedica COVID-19 je i ispadanje kose, pojasnila je Nevia Delalle, dr. med., spec. dermatologije i venerologije te dodala kako oko 50% pacijenata nakon preboljele infekcije ima upravo problem s opadanjem kose. Radi se o telogenom efluviju, koji nije rijetka pojava u dermatološkim ordinacijama. To je difuzno opadanje kose koje se javlja 2-3 mjeseca nakon utjecaja potencijalnog stresora, u ovom slučaju virusne infekcije. Nije specifičan samo za COVID i može se javiti nakon bilo koje virusne ili druge infekcije, ali kako je uz pandemiju i opće stanje u zemlji i u svijetu specifično i pod konstantnim bombardiranjem lošim vijestima, uz fizičku traumu izazvanu samim virusom imamo i psihološki faktor, zbog čega se utjecaj multiplicira.  Do ispadanja kose dolazi kada na folikul djeluje neka štetna tvar izvana ili iznutra, što znači da organizam mora uravnoteženo funkcionirati. Normalno je ispada do sto vlasi dnevno. Ako je taj broj veći, govorimo o telogenom efluviju, dakle prijevremenom prekidu anagene faze i prijelazu u katagenu i telogenu fazu zbog čega se kosa difuzno prorjeđuje. Najčešći uzroci su trudnoća, psihološka trauma (kojom je pogođen cijeli svijet, a u Hrvatskoj dodatno pogoršan potresima), bolest, hospitalizacija, kirurški zahvat, pothranjenost i lijekovi.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!