Zdravstvene dobrobiti čitanja knjige i samo nekoliko minuta na dan

Učenje knjiga kava shutterstock 415099753

Čitanje je kao tamna čokolada. Okus i osjećaj su odlični, a ne osjećate krivnju kada to radite.

Teško je pronaći što je to loše u čitanju. Jednostavno ne postoji. Iako nam se uvijek ne da čitati razne knjige, pogotovo u školi ili na fakultetu kada smo prisiljeni čitati ono što nas ne zanima. Ali, zato postoji literatura koja je idealna za svakoga od nas.

Čitanje razbuđuje mozak

Pročitate li Da Vincijev kod osjećati ćete se kao Robert Langdon trčeći ulicama Rima ili neki ljubavni roman gdje će svaka emocija postati i vaša. Čitanjem stimuliramo neurološka područja u mozgu i zbog toga imate osjećaj kao da upravo baš vi proživljavate sva ta iskustva. Istraživanja u Španjolskoj pokazala su da čitanje riječi "cimet" aktivira dio mozga koji je zaslužan za miris. Slično, francuski znanstvenici zaključili su kako čitanje akcijskoga romana budi dio mozga zaslužan za motoriku i kretnje.

Ako se osjećate ovako - previše radite!

Fikcija gradi naše razumijevanje drugih

Ako čitate o genetici, naučite puno o genima. Ako čitate fikciju, naučite puno o ljudima, ali i o sebi, objašnjava Keith Oatley, profesor kognitivne psihologije na Sveučilištu Toronto

To je zato što čitanje omogućava svakome da se u potpunosti uživi u osjećaje i misli drugih ljudi, a to automatski jača našu empatiju i socijalne vještine. Profesor ističe kako su najbolje knjige za razvijanje socijalnih kompetencija ljubavni i kriminalistički romani jer su ondje emocije ipak najsnažnije.

Knjige nas čine sretnima

Brojna istraživanja pokazuju kako je životno iskustvo ipak vrjednije od materijalnih stvari. No je li to zaista tako? Posljednje istraživanje, objavljeno u Journal of Consumer Psychology pokazalo je su proizvodi koji stvaraju i jačaju životno iskustvo upravo ono što nas čini sretnima. A to su knjige, sportska oprema, video igrice i glazbeni instrumenti. Također, studije pokazuju i kako su starije osobe koje i dalje čitaju i uče puno zadovoljniji svojim životom.

3 načina kako iskoristiti vrijeme za sebe

Čitanje smanjuje stres

"Gubljenje" u knjizi definitivno opušta. Brojna istraživanja su pokazala kako su čitanje, slušanje glazbe, šetnja i ispijanje čaja najbolje stvari za smanjenje stresa. Stres može umanjiti energiju, libido i učiniti nas ranjivima i sklonijima oboljenju. Zato, i samo 10 minuta čitanja usporava otkucaje srca i ublažava tenziju mišića.

Zašto je disleksija više od poremećaja čitanja?

Knjige razvijaju sive stanice mozga

Dobra knjiga jača sjećanje i spriječava demenciju. Sveučilište Rush provelo je studiju koja je pokazala kako održavanje mentalnih aktivnosti tijekom cijeloga života, poput čitanja, može smanjiti pad kognitivnih sposobnosti za 32 posto. Također, dobro je poznato kako rad sivih stanica umanjuje i šansu oboljenja od Alzheimerove bolesti. 

U životu susretnemo tri vrste ljubavi – znate li koje su to?

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!