Kako se pripremiti za hladnoću ako imate slabu cirkulaciju?

Vježbanje par jesen shutterstock 320851637

Jesen je stigla, dobro nam došla. Uživamo u divnom vatrometu boja, obilju koje daruje priroda i veselimo se svakoj zraci sunca.

Zapisi vanjske temperature na termometru su jednoznamenkasti. Prije izlaska ipak otvorite prozor, udahnite par puta duboko i uvjerite se da li je toplo baš za odjeću koju imate na sebi ili trebate još nekoliko slijeva, ili nešto toplije. Barem 20 -40 % ljudi ima drugačiji doživljaj vanjske temperature od zabilježene.

Osobe sa slabom perifernom cirkulacijom, bez obzira da li je uvjetovana starošću, dijabetesom ili nekom drugom polineuropatijom, Raynaud syndromom ili bilo kojim oštećenjem periferne cirkulacije vjerojatno će se unaprijed pobrinuti da ne dožive šok hladnoće, dok osobe sa hormonalnim poremećajem u menopauzi ili zbog poremećaja rada štitne žlijezde izjurit će na hladnoću zaista ne osjećajući loš učinak i uživat će neko vrijeme.

Kako se pravilno oblačiti?

Zaista je potrebno počet voditi računa što obuvamo i oblačimo da nam sačuva ugodnu tjelesni temperaturu.

Obuća ne smije biti tijesna jer blokirana cirkulacija zbog pritiska prstiju u početku će izazvati neugodu, zatim lokalnu bol na mjestu pritiska a napokon grčeve u stopalu i generaliziranu bol koja onemogućava nastavak hoda. Ako su čarapice niske samo do gležnja a hlače nisu dovoljno dugačke da prekriju gležnjeve stvara se pothlađivanje gležnjeva, smanjena osjetljivost na vanjske utjecaje pa tako i loša reakcija na moguće ozljede te su uganuća gležnjeva učestalija nego do osoba koje utopljavaju cijele potkoljenice (pogledajte košarkaše!)

Iako nije moda ultra kratkih hlačica i suknjica ipak valja upozoriti djevojke da boravak dulje vrijeme na hladnoći utječe na urogenitalni sustav i zbog uvjetovano smanjene osjetljivosti često se neki simptomi razviju tek kasnije , kao što upozoravaju drage bake.

Zaista tijelo preko fascija=vezivnotkivnih struktura koje pohranjuju sve utjecaje od emocija, loših kretnji pa do trauma, bilo kada u životu prikazat će pohranjeno nekom blokadom tkiva i neželjenim simptomom. Šake treba štititi rukavicama ali ne uskim i kratkim. Rukavice se ne stavljaju na ruke iz hladnog auta već na izlasku iz stana navlačimo tople rukavice da zadrže temperaturu šaka, a ne da tijelo mora uložiti u zagrijavanje rukavica koje će nas štititi od hladnoće. Usvojite naviku da na radijatoru kod izlaznih vrata stoje rukavice, tople i spremne za izlazak. Kapa glavu čuva a čizma zdravlje. Kada je hladno trebaju nam obje zaštite. Osobe koje imaju česte glavobolje, upale sinusa, zujanje u ušima ili vrtoglavice trebaju utopljavati glavu te omatati vrat. Toplina otvara krvne žile i održava bolju cirkulaciju pa se tijelo lakše bori protiv napetosti, grčeva , vrtoglavica koje izaziva hladnoća i posljedično uvlačenje glave među ramena , što uobičajeno pokušavamo tijekom hladnog vremena. Ove sezone su čizme bile u modi cijelo ljeto pa naprijed i u pravo doba i ne dajte se nagovoriti da su sandalice pogodne za jesen i zimu.

Sada kada smo ponovili osnove zaštite tijela važno je napomenuti da nedostatak sunca smanjuje stvaranje energije tijela pa nam je hladnije i gubimo dobro raspoloženje nedostatkom hormona a posljedično se još manje krećemo.

Fizička aktivnost

Sada je krajnje vrijeme da osmislite kojom fizičkom aktivnošću , koja vas veseli, ćete se baviti ove sezone. Učlanite se u neki rekreativni ili sportski klub, upišite na ples ili neku drugu fizičku aktivnost koju ćete prakticirati redovito u tjednu da se vikendom možete posvetiti većim izazovima. Nije bitno što i gdje vježbate, u domu ili u grupi. Važno je da imate kontinuitet vježbanja, da ne izostajete, ili prekidate, da vas veseli i da ne osjećate bol ili fizičku nelagodu.

Treba li vaše dijete kod fizioterapeuta? Načini na koji to možete provjeriti sami

Tijelo pamti i upozorava!

Tijelo vam zatezanjima ili nelagodom govori da nešto nije dobro , kada boli upozorava i da neće biti dobro, a kada jako boli tada je malo kasno da spriječite problem. Stoga, prije rekreacije ili sporta naročito zimskog perioda otiđite na fizioterapijsku procjenu. Tijekom sat i pol vremena stručnjak fizioterapeut će vas ispitati o mogućim uzrocima, procijeniti tijelo i testirati sadašnje blokade i nepravilnosti i objasniti kako ste se doveli u sadašnje stanje te , što je najvažnije, savjetovati vas što morate poduzeti da simptomi nestanu ili da cijela sezona bude na zadovoljstvo bez boi i ozljeda. Ako vježbate kod kuće vrijede ista pravila. Bol nije partner u aktivnosti već zadovoljstvo i dobar osjeća cijelog tijela.

I najvažnije i u kući možemo pogriješiti. Ne sjedite za računalom ili Tvom nedovoljno odjeveni ili bez dodatnih čarapa na nogama ako ne nosite šlape ili imate prekrivač na tijelu. Sjedenjem se usporava cirkulacija od zdjeličnog obruča sve do stopala i biti će vam se teško ponovo ugrijati čak i toplim tuširanjem ako dugo blokirate cirkulaciju. Obucite se slojevito i smanjite grijanje jer vas neće uspavljivati i biti ćete aktivniji i učinkovitiji a uštedit ćete i novčiće.

Odabir obuće modelira vaša stopala i zdravlje

Zime se ne bojimo, jer kada usvojite ove male savjete imate dobru podlogu da se ne ozlijedite, razbolite i da budete veseli i učinkoviti.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!