Odluke koje fizioterapeut savjetuje za 2018. godinu

Shutterstock 94170553

Nakon Sretna Vam Nova godina dolazi 365 dana izazova.

Zdravim tijelom i duhom lakše se prepoznaju i savladaju različite situacije u kojima trebamo aktivno učestvovati.

Što je to zdravo tijelo?

Često pitate medicinare bilo koje specijalnosti ali i osobe koje se bave popravljanjem kvalitete života pa vas masiraju, savjetuju, zabranjuju ili nude tehnike i pripravke najbolje baš za vas a da vas nisu nikada sreli ili procijenili vaše psihofizičke sposobnosti. Oni koji su iskusni imaju svog fizioterapeuta koji im je napravio fizioterapijsku procjenu, informirao ih je o ograničenjima, kompenzacijama i uzrocima simptoma i načinima kojima samostalno mogu utjecati na poboljšanje funkcije i samim time zdravlja. Ostali idu nakon pojave simptoma do liječnika i simptomi dobiju ime- dijagnozu pa se često liječe samo medikamentima-lijekovima.

Vježbe pokretljivosti - priprema za zimske radosti

Ako danas donosite odluke za nastupajuću godinu pa ste odlučili da će ova godina biti bolja, veselija i uspješnija, u realizaciji bi vam pomoglo i nekoliko savjeta fizioterapeuta.

1Odvojite vrijeme za brigu o svojem tijelu. Ne brinite se tjeskobno i uzaludno, već razgovarajte sa stručnjakom za pojedini simptom kada nastane, a ne kada vam tijelo već viče da ne može više trpjeti blokira vas bolom ili vas učini nepokretnim. Reagirajte kod prvih simptoma. Svatko tko nema vremena za sebe morat će naći vrijeme za bolest.

2. Osluškujte svoje tijelo. Tijelo nam na različite načine govori o svojim problemima. Na primjer dugotrajna tuga blokira disanje, smanje se pokreti, zakoče i skrate se mišići, javi se zatezanje i bol na kritičnom mjestu koje više ne može samostalno popravljati lošu poziciju, smanji se cirkulacija i jave glavobolje koje dodatno aktiviraju sve navedene simptome. Slušajte tijelo kada vam javi da je pokret kratak jer tada je potrebno samo istezati mišiće i zglobove. Kada otekne zglob on se brani od daljnjeg oštećenja, jer u zglobu je upala koju može izazvati i loša pozicija i preveliko trenje ali i neki uzročnik pa je važno saznati zbog čega je nastala oteklina a onda je i sanirati. Svaka bol bilo kojeg intenziteta je molba vašeg tijela da mu pomognete. Nije dovoljno popiti lijek koji blokira dotok informacija, već trebate pronaći uzrok boli.

Evo kako je zimi najpametnije njegovati kožu lica

3. Redovito vježbajte i slušajte savjete stručnjaka. Vježba je pokret. Vježba su svakodnevne aktivnosti, ali kada se provodi pokret sa nekim ciljem na određeni način i kroz određeno vrijeme to je pravo vježbanje. Vježbajte ono što volite i ne pretjerujte sa intenzivnim vježbanjem ako se niste pripremili za vježbu ili ako niste dobili dobar savjet kako Vi trebate vježbati. Svatko ima neka ograničenja, neke posebne sposobnosti i uvijek se dobro informirajte da vam vježba bude učinkovita i da vam donese dugoročno zadovoljstvo.

4. Priuštite si barem jednom mjesečno masažu, izlet u prirodu, sastanak sa dragim ljudima, dan za ljenčarenje, zabavu u teatru na plesnjaku. Pjevajte i smijte se od srca, hodajte i trčite koliko možete, uživajte u svakom danu.

Zdravi i veseli bili cijele godine!

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!