Ako ste na dijeti, na ovih 7 namirnica na neko vrijeme zaboravite...

dijeta

Povrće i voće se često savjetuje kao obavezno za vrijeme dijeta, ali se često zaboravlja da se ni u čemu ne treba pretjerivati pa tako niti u konzumaciji ovih namirnica.

Znanje o tome koje namirnice ne treba jesti ako ste na dijeti može vas puno lakše dovesti do cilja.

Evo koje je namirnice potrebno izbjegavati, iako su nam neke od njih poznate kao "zdrave":

1. Tropsko voće: Voće poput manga i ananas  iznimno je ukusno, ali ono sadrži puno šećera što znači da sadrži i puno kalorija. Umjesto njih jedite jabuke koje imaju manje kalorija a sadrže vlakna koja su odlična pomoć pri dijeti.

2. Suho voće: Jeste li znali da jedna šalica sušenih grožđica sadrži skoro 500 kalorija, a jedna šalica suhih šljiva sadrži njih 447. Ako im baš ne možete odoljeti, onda pripazite na količinu.

Stalno se borite s viškom kilograma? Postoje vježbe koje će stvarno pomoći...

3. Avokado: Ispostavilo se da ovo, mnogima omiljeno voće, sadrži i najviše kalorija (jedna šalica narezanog avokada sadrži 384 kalorija), te masnoća dobrih za zdravlje srca. Ne biste ga trebali izbjegavati, ali ne pretjerujte s količinama.

4. Slatki sokovi: Iako je na ovaj način najlakše zadovoljiti potrebe organizma za mineralima i vitaminima, oni mogu sadržavati puno više soli i šećera nego što mislite. Prije kupovine ovakvih sokova obavezno pročitajte koji su sastojci.

5. Alkohol: Alkohol sadrži samo prazne kalorije koje ne nude ništa osim par centimetara oko struka... Istraživanja pokazuju da alkohol sprečava odvijanje procesa sagorijevanja masnoća te se poigrava s radom metabolizma.

Što jesti, a što izbjegavati dok vlada koronavirus? Nutricionist Nenad Bratković podijelio par korisnih savjeta

6. Slatkiši: Nikako od vas ne možemo tražiti da cijeli život izbjegavate slatkiše, ali jasno je da bi se konzumacija trebala svesti naminimum za opće zdravlje ili i željenu liniju. Prema pisanju American Heart Association, žene bi trebale konzumirati maksimalno 6 žličica šećera (ukupno iz svih konzumiranih namirnica i napitaka), a muškarci ne više od 9

7. Pečena hrana: Kolači, peciva i deserti su često puni šećera pa i fruktoze, a jedna je studija iz 2015-te godine pokazala kako osobe koje unose fruktozu češće osjete glad i želju za namirnicama koje sadrže glukozu, drugi tip šećera.  Uz to, sadrže i trans masti, a jedna je studija, provedena na miševima, dokazala kako prehrana bogata njima može uzrokovati pretilost.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!