Češnjak, borovnice, divlji losos - prehranom usporite starenje mozga

Shutterstock 259749686 (1)

Kako bi naš mozak nesmetano funkcionirao neophodna je uravnotežena prehrana

Znanstvena istraživanja koja se, unutar Nutritivne neuroznanosti, bave proučavanjem utjecaja određenih komponenata hrane (masti, ugljikohidrata, proteina, minerala i vitamina) na funkciju mozga, pokazala su mjerljive rezultate u smislu poboljšanja pamćenja i koncentracije, te općenito bolje funkcioniranje mozga i njegovo sporije starenje.

Važnost uravnotežene prehrane

Da bi naš mozak nesmetano funkcionirao neophodna je uravnotežena prehrana koja podrazumijeva više obroka (tri glavna i dva međuobroka) raspoređenih u pravilnim vremenskim razmacima tijekom dana. Osim redovitih obroka, jednako važan je i kvalitetan nutritivni sastav, pa su tako nezasićene masne kiseline (Omega-3, Omega-6), raspoređene na obroke tijekom cijelog dana, bitna komponenta koju ćemo u organizam unijeti konzumirajući maslinovo ulje, divlji losos, tunu, sjemenke suncokreta, sezama i lana.

Znanost savjetuje – vježbanjem spriječite bolesti i propadanje mozga

Svježe voće u umjerenim količinama svakako je preporuka, a unutar toga treba istaknuti avokado kao bogat izvor nezasićenih masnih kiselina, minerala i oligo elemenata koji pomažu eliminaciju toksina iz organizma, smanjuju umor i nervozu, te potiču obrambene mehanizme organizma. Borovnice su izuzetno kvalitetno voće i jako dobra hrana za naš mozak. Spadaju u jednu od najboljih antistresnih namirnica, pozitivno djeluju na sposobnost učenja i smanjuju rizik od Alzheimerove bolesti.

Orašasti plodovi bogati su bjelančevinama, vlaknima, dobrim masnoćama i vitaminom E. Šaka oraha ili badema dnevno povoljno će utjecati na kognitivne funkcije. Zeleno lisnato povrće bogato željezom djeluje na dobro raspoloženje i jasno razmišljanje. Konzumiranje rajčica u sezoni njihovog sazrijevanja pomoći će kod demencije.

Evo što se događa s vašim mozgom kada naučite nešto novo

Češnjak je poznat kao jedna od najzdravijih namirnica u borbi protiv velikog broja bolesti pa tako snažno i zaštitnički djeluje i na naš mozak.

Dobro raspoloženje i dovoljnu količinu energije za mozak osigurat će nam selen i bjelančevine iz jaja. Nikako ne bi smjeli zaboraviti na dobrobit složenih ugljikohidrata (zobene i ječmene pahuljice ili mekinje, proso, heljda, smeđa riža...) koji, uz umjerenu konzumaciju, pozitivno djeluju na zdravlje srca i krvnih žila, dobru cirkulaciju i oštriji mozak.

Kakao iz organskog uzgoja, te tamna čokolada s visokim postotkom organski uzgojenog kakaa vrlo su moćna hrana za mozak. Dobra hrana za mozak su i umjereno dozirani kvalitetni šećeri koji se nalaze u svježem voću. Vitamini E, B-6 i B-12 poboljšavaju snagu mozga a nalaze se u mesu, ribi, jajima, zelenom lisnatom povrću, mrkvi, grahu i orašastim plodovima.

Brza pržena hrana, kolači, čips i grickalice, izvor su loših masnoća i nekvalitetnih šećera i kao takvi vode ka demenciji, gubitku pamćenja i gubljenju vitalnih funkcija mozga. Pravilna i uravnotežena prehrana istovremeno znači pravilno i moćno funkcioniranje našeg mozga što rezultira dobrim zdravljem i vitalnošću.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!