Sjemenke lana - uvrstite ih u svoj jelovnik već danas

Sjemenke lana, lan, shutterstock

Ove male smeđe sjemenke već su tisućama godina jedna od omiljenih namirnica na popisu superhrane. Pružaju vam uravnoteženu probavu, čistu kožu, smanjuju kolesterol... A to su samo neki od razloga zašto bi što prije trebale postati svakodnevni dio vašega jelovnika.

Ova iznimno popularna namirnica u posljednje je vrijeme jedna od omiljenih i zbog svoga bezglutenskoga sastava, ali i blagoga orašastoga okusa. Zapravo je riječ o jednoj od nutritivno najbogatijih namirnica.

Energetske i nutritivne vrijednosti sjemenki lana

U 100 g lana, prema USDA National Nutrient Database for Standard Reference, nalazi se:

Nutrijent Mjerna jedinica jed. Količina
Energetska vrijednost kcal / kJ 534 / 2232
Masti g 42,16
- zasićene masne kiseline g 3,66
- jednostruko nezasićene masne kiseline g 7,53
- višestruko nezasićene masne kiseline g 28,73
Ugljikohidrati g 28,88
- šećeri g 1,55
Vlakna g 27,30
Bjelančevine g 18,29
Sol g 0,03
Vitamin A μg 0,00
Vitamin E mg 0,47
Vitamin K μg 4,30
Vitamin C mg 0,60
Vitamin B6 mg 0,47
Vitamin B12 μg 0,00
Tiamin mg 1,64
Riboflavin mg 0,16
Niacin mg 3,08
Folna kiselina μg 0,00
Pantotenska kiselina mg 0,99
Kalij mg 813,00
Kalcij mg 255,00
Fosfor mg 642,00
Magnezij mg 392,00
Željezo mg 5,73
Cink mg 4,34
Bakar mg 1,22
Mangan mg 2,48
Selen μg 25,40

10 razloga zašto reći DA sjemenkama lana:

  1. Zdrava koža i kosa - ako želite imati zdraviju kožu, sve što trebate je u svoje smoothie napitke dodati 1 žlicu sjemenki lana kako biste zadovoljili unos potrebnih nutrijenata. Osim toga, lan je odličan saveznik u borbi protiv akni, ekcema i sl.
  2. Pomoć pri mršavljenju - budući da je lan pun zdravih masnoća i vlakana, njegovom konzumacijom dulje ćete se osjećati sitima zbog čega ćete smanjiti unos praznih kalorija zbog kojih se najviše debljate.
  3. Smanjuju kolesterol - zbog vlakana kojima su pune, sjemenke lana prirodan su lijek za sprječavanje apsorpcije kolesterola u krvi.
  4. Bezglutenska namirnica - odlična su namirnica za osobe osjetljive na gluten, kao i osobe koje boluju od celijakije.

  5. Reguliraju probavu - sjemenke lana možda su i najvažnije zbog dobrobiti koje donose osobama s problematičnom probavom. Zbog toga se savjetuje njihova konzumacija osoba s Cronovom bolešću. Zbog vlakana i visokoga udjela magnezija, sjemenke lana pomažu vam da očisitite svoj organizam od svih štetnih tvari.

  6. Smanjuju rizik od raka - zahvaljujući liganima koji se nalaze u sjemenkama lana, ove namirnice pokazala se odličnom u suzbijanju širenja stanica raka.

  7. Ublažavaju simptome menopauze - sjemenke lana imaju i određena estrogena svojstva zbog kojih ublažavaju simptome menopauze tako što uspostavljaju hormonalnu ravnotežu.

  8. Dobar izvor omega-3 masnih kiselina - za one koji su alergični na morsku hranu, sjemenke lana će biti savršena alternativa omega-3 masnim kiselinama koje se inače najviše nalaze u ribljem ulju.

  9. Antioksidacijska svojstva - osim što jačaju imunitet tako što vas rješavaju kroničnoga umora, slabosti ili ostalih neugodnih situacija uzrokovanih, između ostaloga, i zbog velike količine toksina koji se uklanjaju iz organizma upravo zahvaljujući ovim malim čudotvornim sjemenkama.

  10. Reguliraju razinu šećera u krvi - jednako kako smanjuju razinu kolesterola, proporcionalno s time smanjuje se i razina šećera u krvi te je zbog toga ova namirnica savršena zaštita od raznih bubrežnih problema za osobe koje boluju od dijabetesa tipa 2.

Foto: Shutterstock

J. R.  

 Prati nas na Viber Public Chatu!