Zablude o hrani – kako konzumirati "problematične“ namirnice

Hrana, stol, jelo, Shutterstock 217542331

Orašasti plodovi, kava i gluten imaju stigmu nezdravih namirnica koje treba izbjegavati ako nam je cilj zdrav i kvalitetan život. One ipak nisu apsolutno nezdrave već u nekim slučajevima dugoročno pomažu zdravlju.

Orašasti plodovi

Zbog uvjerenja da su masni i puni kalorija, orašaste plodove se često izbacuje iz dijeta za mršavljenje, što je pogrešan potez. Istina je da, ako kupite vrećicu zasoljenog kikirikija kojeg pojedete uz bocu pive, nećete si nimalo pomoći na putu do savršene linije, ali u umjerenim količinama orašasti plodovi mogu uzrokovati i gubitak kalorija.

Jedna šaka orašastih plodova dnevno smanjit će ukupan unos kalorija i povećati potrošnju energije dok svakodnevni unos orašastih plodova smanjuje i smrtnost. Najbolje je kombinirati što više različitih vrsta orašastih plodova, umjesto unosa samo jedne vrste, kako bi se iskoristile sve njihove kvalitete.

Dokazano je da osobe koje su u djetinjstvu, do 5. godine života, jele orašaste plodove, rjeđe imaju alergiju na njih.

Kava

Povišenje krvnog tlaka i nesanica najčešće su negativne nuspojave koje se vezuju uz kavu, a ona može uzrokovati i ovisnost, glavobolje te probleme sa začećem.

Ipak, ne pogađa sve jednako. Svaka osoba probavlja kavu na sebi svojstven način i drugačijom brzinom.

Tako dvije različite osobe mogu popiti jednaku količinu kave u isto vrijeme, prije počinka, od kojih jedna neće moći zaspati, s obzirom da će na nju kava još djelovati, dok će druga zaspati bez problema, zbog sposobnosti organizma da preradi kofein.

Dobrobiti kratkotrajne konzumacije kave:

  • smanjenje šećera u krvi u dijabetičara tipa 2
  • smanjenje rizika od Parkinsonove bolesti u 22% populacije
  • smanjenje stope samoubojstva

Gluten

Štetan utjecaj glutena dokazan je u osoba koje pate od celijakije, kojih je 1% u ukupnoj populaciji, iako se njihov broj postupno povećava.

Ipak, osobe koje ne pate od celijakije ili intolerancije na gluten sve češće ga izbacuju iz prehrane, a bez ikakvih zdravstvenih komplikacija. Bezglutenskom dijetom se zdravlje narušava pošto se iz prehrane izbacuju cjelovite žitarice, a koje smanjuju rizik od kardiovaskularne i općenito smrtnosti.

Zato se osobama bez problema s glutenom preporučuje obogatiti prehranu svim vrstama cjelovitih žitarica, kako bi iz njih izvukli najbolje.

Provjerite jedete li superhranu za svoje zdravlje.

Janja Pilić

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!