Hrana i recepti

Hrana i recepti

Riba nas čuva od moždanog udara

Stručnjaci savjetuju: samo dvije porcije masne ribe tjedno mogu znatno smanjiti vaš rizik od moždanog udara. Birajte losos, skušu ili pastrvu.

Dok će neki spremno pohitati u ribarnicu i opskrbiti se hranom koja može djelovati preventivno, drugi će se u većoj mjeri htjeti osloniti na dodatke prehrani, međutim, u ovom im slučaju oni ne bi puno pomogli. Naime, udruženi međunarodni istraživači tvrde kako dodaci prehrani nemaju jednako dobrobitan učinak kao što imaju sardine, tuna, losos ili haringa.

Do ovog je zaključka stigao međunarodni tim stručnjaka koji je sagledao vezu između masne ribe, koja je bogati izvor omega-3 masnih kiselina, i rizika od moždanog udara. Analizirali su podatke 38 prethodno provedenih studija s gotovo 800.000 ispitanika iz 15 zemalja koji se tiču konzumacije masne ribe. Za vrijeme trajanja svih istraživanja, zabilježeno je 34.817 slučajeva moždnaog udara.

Nakon što su u obzir uzeli druge faktore rizika za moždani udar, istraživači su ustanovili kako su osobe koje tjedno jedu dvije porcije masne ribe šest posto zaštićeniji od moždanog udara, usporedno s onima koje konzumiraju samo jednu porciju ili pak niti jednu. S druge strane, dodaci prehrani s ribljim uljem nisu bitno utjecali na smanjenje rizika.

Osobe koje jedu puno ribe mogu općenito imati zdraviju prehranu, što bi donekle moglo objasniti rezultate, međutim, potrebno je provesti još puno studija u ovom podrčju prije nego što odlučimo jesti ribu svaki dan u tjednu. Svoj rizik od moždanog udara možete smanjiti redovitom tjelovježbom, zdravom i uravnoteženom prehranom te provjeravanjem krvnog tlaka, zaključio je dr. Peter Coleman, zamjenik direktora istraživanja pri Udruzi za moždani udar u Velikoj Britaniji, koji je komntirao istraživanje.

K. Horvat

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo