12 namirnica za bolje zdravlje

Zdrava hrana, povrce

Neke od vodećih bolesti modernog doba velikim su dijelom uzrokovane lošim prehrambenim navikama. Namirnice koje vam predstavljamo pomoći će vašem ogranizmu u borbi protiv raznih bolesti.

Borovnica

Dobre tvari: Bioflavonoidi, posebice anticijanoksidi, vitamin A i vitamin C.
Djelovanje: Štiti stjenke krvnih žila, smanjuje propusnost i krhkost kapilara. Borovnica obiluje antioksidansima, dakle usporava starenje stanica organizma i izoštrava vid.
Način korištenja: Tri porcije dnevno neophodna su doza.

Kupus, prokulica, hren, rotkvica

Dobre tvari: Indoli, ditioltioni, polifenoli (plus flavonoidi, betakaroten, klorofil, vitamin C i E)
Djelovanje: Sprečavaju pojavu tumora i želučane smetnje. Imaju revitalizirajuće, i laksativno i diuretsko djelovanje.
Način korištenja: Preporuča se svakodnevno korištenje. Povrće možete jesti sirovo ili brzo kuhano na pari.

luk crveni1 cesnjakČešnjak i luk, ljutika, poriluk

Dobre tvari: Alicin
Djelovanje: Mogu pomoći kod prehlade, kašlja, bronhitisa, gripe. Dobri su kod crijevnih infekcija, infarkta, visokog tlaka, i tromboze. Imaju diuretska svojstva, dobri su protiv grčeva. Smatra se da sprečavaju rak.
Način korištenja: Svaki dan, najbolje sirove u salati (češnjakom možete istrljati krišku kruha).

Riba

Dobre tvari: Višestruko nezasićene masne kiseline iz serije omega 3.
Djelovanje: Sprečava krvožilne bolesti jer uravnotežuje razinu kolesterola i triglicerida.
Način korištenja:
Tri puta tjedno, posebice plavu ribu (skuša, sardine, inćuni).

Mrkva, dinja i ostalo narančasto povrće

Dobre tvari: Karoten
Djelovanje: Usporava sve procese vezane uz pojačanu proizvodnju toksičnih tvari, poput stvaranja slobodnih radikala, bora i znakova starenja. Antikancerogene su. Sprečavaju anemiju, poboljšavaju vid, pridonose ljepoti kože, održavajući je vlažnom i elastičnom, snaže kosu i nokte.
Način korištenja: Svaki dan obilna porcija voća i povrća, sirovog ili kuhanog na pari.


K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!