Hrana i recepti

Hrana i recepti

Nemojte više guliti jabuke! Objašnjenje zašto je i više nego logično

Rijetki su oni koji ne vole jabuke, a ako ih ne volite grickati same, onda ih sigurno volite u kolačima i napicima.

Asocijacija za svježu hranu je prošle godine izdala izvješće koje kaže kako su jabuke uz grožđe najprodavanije voće u Americi. Jesen je doba kada možemo i sami brati fine jabuke s drveta, ali su ustvari dostupne cijele godine. 

Gulite li jabuke prije konzumacije ovisi o puno razloga, možda ne volite teksturu kože ili ste zabrinuti radi pesticida koji se koriste pri uzgoju. Iako se možda čini lakše da jabuku ogulite, možete izgubiti važne komponente koje ova voćka nudi. 

Koji se to nutrijenti nalaze u kori jabuke? 

Ako jedete samo jabuku bez kore, gubite puno a da toga niste niti svjesni jer baš ona sadrži brojne nutrijente. Kora jabuke sadrži folate koji se pronalaze u voću kao i većinu vitamina E i K, polovica vrijednosti željeza i trećina vlakana, stoji na stranicama Healthline. Jabuka kojoj niste uklonili kožu sadrži 20 posto više kalcija i 19 posto više kalija nego kada je bez nje. Kora nudi i netopiva vlakna koja će vas zasititi i pomoći probavnom sustavu u radu. Isto tako sadrži oko trećinu antioksidanata jabuke, što će sigurno pomoći da zaštitite zdravlje. 

Drugi put kad uzmete jabuku, pojedite je cijelu jer je u pitanju zdrav zalogaj koji nudi puno dobrobiti. 

Ovaj jesenski desert od dva sastojka je toliko ukusan da ga nutricionistica stalno priprema

Što sve jedna jabuka nudi zdravlju?  

1. Sadrže antioksidante

Iako većina voća i povrća sadrže antioksidante, jabuka ima jedan koji je odgovoran za borbu protiv šteta koje nanose slobodni radikali, a on se zove kvercetin. On će ojačati vaš imunološki sustav te zaustaviti razvoj raznih bolesti.

2. Čuvaju zdravlje očiju

Zahvaljujući antioksidantima, jabuka čuva i zdravlje očiju, točnije štiti od nastanka mrene. Velik broj studija upućuje na to da osobe koje jedu jabuke imaju manje šanse za razvoj ovog stanja.

3. Jabuke su bogate vlaknima

Biljna vlakna pomažu i u održavanju normalne funkcije probavnog trakta. Pozitivno utječu na ljudsko zdravlje, te su korisna u prevenciji i liječenju kroničnih bolesti. Hrana s visokim sadržajem vlakana zahtijeva žvakanje, a žvakanje stimulira sekreciju želučanih sokova. Prehrana koja obiluje biljnim vlaknima utječe i na smanjenu potrebu inzulina i poboljšanje regulacije glukoze kod dijabetičara, te na sniženje lipida i kolesterola u krvi

4. Pomažu detoksikaciji jetre

Jabuke su dobre i za zdravlje jetre. Ako je jetra zdrava, sposobna je držati štetne tvari van tijela bez procesa detoksikacije, a jabuka zahvaljujući velikoj koncentraciji vitamina C i A te magnezija, joda i bakra djeluje kao prirodan diuretik pa će tako štititi jetru, a samim time i cjelokupno zdravlje pojedinca.

Popis voća koje sadrži najviše šećera, ako ste na dijeti pripazite što birate

5. Jabuke čuvaju zdravlje srca

Jedna od glavnih prednosti konzumacije jabuke je ta što čuva zdravlje srca. Kao što smo spomenuli, jabuka je bogata vlaknima koji smanjuju razinu kolesterola u organizmu, što palo smanjuje rizik od nastanka srčanog infarkta.

6. Pomažu pri gubitku kilograma

Vjerojatno ste čuli da osobe na dijeti moraju jesti puno manjih obroka na dan? Jabuka je jedan od tih manjih obroka koje biste trebali jesti, a to se posebno odnosi na jutra – ako želite skinuti suvišne kilograme.

Jabuke su siromašne kalorijama te će ugasiti osjećaj gladi – kada ste gladni, pametna odluka bi bila posegnuti za jabukom.

Ana A.

Foto: Shutterstock

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo