Hrana i recepti

Hrana i recepti

Popularno voće i povrće zamijenite zdravijim kopijama!

Ako je vjerovati nutricionistima, jednostavnim prebacivanjem s npr. mrkvice na slatki krumpir i s naranči na papaje možete osjetiti veliku promjenu.

Tako su npr. namirnice poput malina, potočarke i kelja bogatije fitonutrijentima koji mogu pomoći u prevenciji bolesti. Britanski nutricionisti naglašavaju da je dobro uravnotežena prehrana ključna za dobro zdravlje.

kAko se, s ciljem očuvanja zdravlja, oslanjanje na konzumaciju samo nekoliko odabranih vrsta namirnica, znanstvenici upozoravaju: ti je vrlo nesmotreno jer ne postoji supernamirnica koja bi mogla zadovoljiti
sve naše potrebe. Umjesto toga, stručnjaci preporučuju pet porcija voća
i povrća dnevno u sklopu zdrave prehrane.

Uz to, poznato je da hrana
biljnog podrijetla sadrži “fitonutrijente”, kemikalije koje mogu štiti
srce i arterije te spriječiti karcinom. Međutim, istraživači napominju
da najpopularnije sorte ne moraju biti i najbolje.

Mrkve su najčešći izvor beta-karotena, naranče i njihov sok beta- kriptoksantina, špinat najčešći izvor luteina/zeaksantina, jagode elagične kiselina, dok je senf najveći pružatelj izotiocijanatina.

Međutim, za svaki od tih fitonutrijenata postoji bogatiji izvor i bolji izvor.

Hranjivije namirnice

kPrebacivanje s mrkvice na slatki krumpir (batat) gotovo će dvostručiti unos beta-karotena,
kažu znanstvenici. Slično je i s papajom. Ona sadrži 15 posto više beta-kriptoksantina nego naranče,
dok kelj ima tri puta više
luteina/zeaksantina nego špinat.

Maline imaju tri puta
više elagične kiselina od jagoda, dok jedna šalica potočarke sadrži izotiocijanatina
kao i četiri pune čajne žličice
senfa.

 

K. Ramić

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo