Vegetarijanci vole amarant!

Amarant

Amarant, mala sjemenka slična prosu, kuha se i dobiva vrlo ukusna žitna kaša ili glavno jelo. Može se također pržiti i dodavati kao začin u juhe, salate ili gulaše.

Amarant je bogat lizinom, jednom od osam esencijalnih aminokiselina koju tijelo ne može samo proizvoditi i koje nema u hrani biljnog podrijetla (ali je obično ima puno u onoj životinjskoga). On je također vrlo bogat željezom i kalcijem, dvama mineralima koji često nedostaju u prehrani žena i djevojaka.

lAmarant također sadrži vrlo malo kalorija i masti, a bogat je vlaknima. Amarant osigurava visokokvalitetne proteine, bez dodatnih masnoća ili kalorija, kojih obično ima u mesu. Željezo je potrebno za nastajanje crvenih krvnih stanica. Žene tijekom menstruacije obično ne dobivaju dovoljno željeza i mogu postati slabokrvne.

Kalcij je nužan za jake zube i kosti, kao i za normalan krvni tlak. Djevojkama i ženama kalcij je posebice potreban kako bi se spriječila osteoporoza ili gubljenje koštane mase u kasnijim godinama života.

Vlakna pomažu održavanju uredne probave, sprječavaju rak debelog crijeva i rektuma.

Na tržištu se prodaje nekoliko vrsta proizvoda od amaranta, od pahuljica do kolačića i granula. Mnogi od tih proizvoda sadrže vrlo malo amaranta pa stoga nisu mnogo bolji od drugih uobičajenih proizvoda od žita. Kako biste izbjegli prijevaru, radije kupite pravo sjeme aramanta i sami ga skuhajte.

 

K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!