Hrana i recepti

Hrana i recepti

7 koraka do manje kilograma!

Preskačete obroke ili se hranite u fast-food restoranima? Na pogrešnom ste tragu. Težinu možete držati pod kontrolom uz sedam jednostavnih savjeta!

Ako propustite doručak, do ručka ćete pregladniti i na kraju pojesti veću porciju nego što ste namjeravali.  Pretrpavanje tijekom ručka vjerojatno će vam uzrokovati želučane probleme, a
probava okupirati svu energiju.

Zdrav i vitalan izgled nije nemoguća misija! Donosimo sedam načina na koje kilograme možete uspješno držati pod kontrolom:

Stroga dijeta1. Nemojte jesti sve što je ispred vas!

Iako stariji često znaju reći  da
treba pojesti sve što je na tanjuru, ovo pravilo slobodno prekrižite. Slušajte
svoje tijelo i jedite onoliko koliko vam treba. Radije pripremite manje
porcije, jedite polako i uživajte u hrani. Kada ste siti, prestanite jesti! Ako
ste skuhali preobilan obrok i ne želite hranu ostavljati za kasnije, pozovite
obitelj ili prijatelje i obrok podijelite s njima.

2. Zaboravite stroge dijete!

Nema ništa loše u tome da si s vremena na vrijeme priuštite desert. Ako si
postavljate čvrste okvire prehrane i apsolutno izbjegavate slatko, teže ćete
izdržati pritisak nego da si tu i tamo priuštite kolač. Istraživanje ženskih prehrambenih navika pokazalo je da su ispitanice sa strogim
režimima prehrane jele više slatkiša od onih koje su si priuštile deserte.
Ključ je u umjerenosti!

3. Metabolizam ubrzajte vježbanjem!

Ljubomorni ste na osobe koje si ništa ne uskraćuju, a ipak su mršavi? Pravedno
ili ne, neki ljudi jednostavno imaju bolji metabolizam. Osim toga, situacija
nije bezizgledna. Probavu možete poboljšati redovitim vježbanjem i rekreacijom.

4. Kuhanje za jednoga – gnjavaža?

Ne da vam se kuhati za sebe same, pa uvijek završite s najjednostavnijom
varijantom obroka – tjesteninom sa sirom i kupovnim kolačem? Kada se najedete,
shvatit ćete da ste pojeli previše, te da takav obrok ne sadrži dovoljno hranjivih
sastojaka. Rješenje? Napravite jelo koje je jednako brzo gotovo, a puno
zdravije, primjerice bijelo meso sa zelenim povrćem.

5. Zdrava prehrana je precijenjena?

Često vam se čini da u biti nema razloga da se počnete zdravo hraniti. Razlog
morate pronaći u sebi, jer je pravilna prehrana preduvjet dugog i  zdravog načina života. U suprotnom, štetite
jedino sebi!

 Hrana kao emotivna utjeha6. Hrana – utjeha nakon stresa?

Negativne emocije najlakše je zaboraviti uz pomoć hrane.  Ako ste imali stresan dan na poslu, navečer najvjerojatnije
mislite samo na komad čokoladne torte. Probajte pronaći drugo rješenje. Nakon
posla, umjesto za stol, odite na opuštajuću masažu ili na sat joge. Riješit
ćete se nakupljenog stresa, a i nećete toliko osjećati glad.  

7. Nikad nemojte odustati!

Jedan od razloga zbog kojeg ne možete skinuti višak kilograma je i taj da
ste vjerojatno digli ruke od zdravog načina prehrane.  Ipak, ako vam nije uspjelo do sada, ne znači
da neće u skoroj budućnosti! I malo dijete padne s bicikla puno puta prije nego
nauči voziti bez pomoćnih kotačića.

D.Š.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo