9 razloga zašto ste stalno gladni

prazan tanjur, dijeta, mrsavljenje, gladovanje

Neovisno o snazi volje, želji za boljim performansom i predanosti dijeti kako bi osoba pobijedila višak kilograma, problem gladi uvijek je prisutan. Kada čovjek osjeti glad ni jedan drugo osjetilo nije ju u mogućnosti zasjeniti. Stoga je osjećaj stalne gladi u mogućnosti dotući svaku snagu volje.

Razumijevanje faktora koji ljude čine gladnima može pomoći poraziti prekomjernu glad i usmjeriti osobe ka zdravijoj i umjerenoj prehrani, piše Withings.

1. Alkohol

Konzumiranje čaše vina ili piva uz jelo pridonosi gladi. Istraživanja su pokazala da ispijanje alkohola može povećati prisutnost hormona grelina koji izaziva osjećaj gladi. Osim poznate činjenice da se veće količine pića konzumiraju uz jelo, povećan osjećaj gladi može dovesti do brojnih obroka.

2. Brzo jedenje

Iako se čini da ljudi brzim obrokom za vrijeme obavljanja posla štede na vremenu, ono nije zdravo. Kada osoba jede brzo, signal da je ona sita koji želudac šalje ostatku organizma nema dosta vremena da počne djelovati, sprječavajući tako osjećaj zasićenosti. Istraživanja su dokazala da osobe koje dulje žvaču hranu ostaju site duže.

3. Pritisak vršnjaka

Donositi zdrave odluke neusporedivo je teže kada se individualac nađe unutar grupe. Kada obitelj ili prijatelji uživaju u nezdravim desertima za vrijeme večere, nije se lako izolirati od većine. Izbjegavanje nezdravih izbora posebno je teško ako je osoba u društvu svog partnera ili je suočena s novim socijalnim situacijama kada je potreba za osjećajem pripadnosti vrlo izražena.

4. Preskakanje doručka

Mnogi izbjegavaju doručak kako bi ujutro dobili na vremenu. Preskakanje doručka nosi mnoge negativne posljedice poput usporavanja metabolizma osobe, povećavanja osjećaja gladi i poticanja tijela na spremanje umjesto izgaranje hrane. Vjerojatnije je da će ljudi koji preskaču doručak biti pretili nego oni koji ga jedu.

5. Previše televizije

Ljudi za vrijeme gledanja televizije najčešće jedu prerađenu hranu, grickalice, visoko kalorične namirnice te konzumiraju gazirana pića. Činjenica je da oni koji gledaju televiziju više od dva sata dnevno imaju veće predispozicije da postanu pretili od onih koji ju gledaju manje.

6. Dijetni sokovi

Ponekad smatrani zdravom alternativom slatkim napitcima, dijetni sokovi imaju negativan utjecaj na apetit i sveukupno zdravlje. Oni su u prilici promijeniti sposobnost tijela da ostvari zasićenost te izazvati osjećaj gladi. Prilikom degustacije slatkih pića, ljudski organizam očekuje zadobiti šećer i kalorije. Kada se to ne dogodi, mozak postaje zbunjen te se mora prilagoditi novom procesu.

7. Dehidracija

Ljudi često žeđ percipiraju kao glad. To se najčešće događa kada je osoba kronično dehidrirana. Mnogi simptomi koje ljudi povezuju s osjećajem gladi - stres, manjak energije, osjećaj slabosti - mogu se pripisati dehidraciji.

8. Konzumiranje prerađene hrane

Prerađena hrana sadrži previše kalorija i premalo hranjivih tvari. Zbog toga ljudski organizam nastavlja žudjeti za hranom. Prerađena hrana često sadrži aditive i kemikalije koje potiču ovisnost. Studija je pokazala da kukuruzni sirup bogat fruktozom, koji je glavni sastojak u većini prerađene hrane, može usporiti lučenje hormona leptina koji stanicama mozga daje do znanja da je osoba sita.

9. Žvakaća guma

Žvakaće gume, čak i one bez šećera, mogu povećati želju za hranom. Tijekom žvakanja žvakaće gume, u ustima se nakuplja slina koja tada bude progutana i probavljena. Kada ona stigne do želuca, tijelo očekuje dolazak hrana što ljude čini još gladnijima.

Tamara Markulin

 Prati nas na Viber Public Chatu!