Dijeta za ubrzanje metabolizma

meso-rucak-dijeta-hrana-zdrava-piletina

Neke osobe zbog usporenog metabolizma nikako ne mogu smršaviti. No, postoje namirnice koje mogu pozitivno utjecati na metaboličke procese. To su bjelančevine poput mesa, ribe, jaja, nekih vrsta voća i povrća i kave.

SalataDijeta za ubrzavanje metabolizma predviđa dnevni unos 1200 kalorija. Preporučuje se provoditi je mjesec dana, a njome se gubi između 4 i 5 kilograma. Kako biste ubrzali metabolizam, uvijek jedite u isto vrijeme, te ne večerajte nakon 21 sat, jer su tada metabolički procesi sporiji.

Hranu treba pripremati na grilu, pari, u pećnici te u ovitku;tako se ne mijenja okus namirnica, a hranu nije potrebno začiniti. Dnevno za začin smijete koristiti 3 žlice maslinovog ulja, ali dozvoljeno je dodati limunov sok i začinsko bilje. Bijeli šećer zamijenite niskokaloričnim sladilom, te pijte 1,5 litru vode za bolje pročišćavanje i lakše izlučivanje toksina.

Voće i povrće pomažu kod lošeg metabolizma, kao i bjelančevine iz mesa, ribe i jaja. Što se tiče kave, 5 šalica dnevno ubrzava potrošnju kalorija za pet posto, no ne treba pretjerivati – ovo se posebno odnosi na osobe s povišenim krvnim tlakom. U tom slučaju pijte šalicu do dvije kave dnevno.

Izbjegavajte masnoće i šećere, te alkohol i zaslađena pića visoke kalorijske vrijednosti. Imajte na umu kako neke vrste povrća, poput kelja, kupusa, brokule i rotkvice mogu, kod nekih osoba, usporiti rad štitnjače, a time i metabolizma.

RibaPrimjer tjednog jelovnika:

Ponedjeljak:

Zajutrak: Nezaslađen čaj ili kava, 3 kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mlijeka ili nemasni jogurt.
Međuobrok: Svježe voće ili nezaslađen sok od naranče.
Ručak: 50 g integralne tjestenine s rajčicama i malo ribanog sira, miješana sirova salata i nezaslađena kava.
Međuobrok: Šalica kave ili čaja i jabuka.
Večera: Sirovo povrće ili svježe voće, juha ili pire od povrća bez tjestenine i riže, 200 g ribe na grilu ili u pećnici, miješana salata i pola integralnog peciva.

Utorak:

Zajutrak: Nezaslađen čaj ili kava, 3 kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mlijeka ili nemasni jogurt.
Međuobrok: Svježe voće ili nezaslađen sok od grejpa.
Ručak: 160 g posnog krem sira s pola integralnog peciva, miješana salata od sirovog povrća i nezaslađena kava.
Međuobrok: Šalica kave ili čaja i kruška..
Večera: Svježe povrće ili voće, juha ili pire od povrća bez tjestenine i riže, carpaccio od gljiva, miješana salata i pola integralnog peciva.

VoćeSrijeda:

Zajutrak: Nezaslađen čaj ili kava, 3 kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mlijeka ili nemasni jogurt.
Međuobrok: Svježe voće ili nezaslađen sok od grejpa.
Ručak: Salata od graha, miješana salata od sirovog povrća i nezaslađena kava.
Međuobrok: Šalica kave ili čaja i kivi.
Večera: Svježe povrće ili voće, juha ili pire od povrća bez tjestenine i riže, 2 tvrdo ili meko kuhana jaja, miješana salata i pola integralnog peciva.

Četvrtak:

Zajutrak: Nezaslađen čaj ili kava, 3 kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mlijeka ili nemasni jogurt.
Međuobrok: Svježe voće ili nezaslađen sok od naranče.
Ručak: 50 g integralne riže s povrćem, miješana salata od sirovog povrća, nezaslađena kava.
Međuobrok: Šalica kave ili čaja i jabuka.
Večera: Svježe povrće ili voće, juha ili pire od povrća bez tjestenine i riže, brudet od ribe, miješana salata i pola integralnog peciva. 

Petak:

Zajutrak: Nezaslađen čaj ili kava, 3 kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mlijeka ili nemasni jogurt.
Međuobrok: Svježe voće ili nezaslađen sok od naranče.
Ručak: Špageti sa školjkama, miješana salata od sirovog povrća, nezaslađena kava.
Međuobrok: Šalica kave ili čaja i kivi.
Večera: Svježe povrće ili voće, juha ili pire od povrća bez tjestenine i riže, 150 g mesa na grilu, miješana salata i pola integralnog peciva.

DoručakSubota:

Zajutrak: Nezaslađen čaj ili kava, 3 kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mlijeka ili nemasni jogurt.
Međuobrok: Svježe voće ili nezaslađen sok od grejpa.
Ručak: 160 g posnog sira s pola integralnog peciva, miješana salata od sirovog povrća, nezaslađena kava.
Međuobrok: Šalica kave ili čaja i kruška.
Večera: Svježe povrće ili voće, juha ili pire od povrća bez tjestenine i riže, 50 g nemasne šunke, miješana salata i pola integralnog peciva.

Nedjelja:

Zajutrak: Nezaslađen čaj ili kava, 3 kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mlijeka ili nemasni jogurt.
Međuobrok: Svježe voće ili nezaslađen sok od naranče.
Ručak: 50 g integralne riže s artičokama, miješana salata, nezaslađena kava.
Međuobrok: Šalica kave ili čaja i breskva.
Večera: Svježe povrće ili voće, juha ili pire od povrća bez tjestenine i riže, 150 g purećeg batka na grilu, miješana salata i pola integralnog peciva.

I za kraj imajte na umu da niti jedna dijeta nije apsolutno dobra za vaše zdravlje. Stoga, prije nego se posvetite "novom" režimu prehrane, potražite savjet svog liječnika.

Ordinacija.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!