Je li stvarno loše za zdravlje i liniju jesti prije spavanja? Odgovor bi vas mogao iznenaditi

vecera , debljanje , sendvic

Ovo je pitanje o kojem se u zadnje vrijeme često raspravlja.

Nutricionistica Mandy Enright, autorica poznatih knjiga o hrani, kaže kako postoji puno teorija o tome, ali da je istina da će odgovor ovisiti o brojnim faktorima pa tako nije samo važno što i koliko jedete, važnije je kada jedete.

Kasnovečernji obroci i kilogrami

Nakupljanje kilograma je često glavni razlog zašto se izbjegava hrana prije spavanja, jer se često povezuje s nezdravom hranom i slabom kontrolom. Neki nutricionisti smatraju kako su kasni obroci direktno povezani s nakupljanjem kilograma. Do nedavno se smatralo kako je pravilna kontrola tjelesne težine bazirana na tome koliko pojedeš toliko kalorija moraš i potrošiti. No danas su dostupne i novije informacije koje se bave i utjecajem hormona, stresa i genetike na nakupljanje kilograma.

Omiljena glumica s velikih i malih ekrana smršavila čak 30 kilograma i otkrila svoju formulu za uspjeh

“Novi termin, poznat kao krono nutricionizam (prehrana) se promijenio unazad nekoliko godina, a bavi se pitanjem kako vrijeme obroka utječe na težinu, krvni tlak, šećer u krvi i kolesterol“, pojasnila je nutricionistica Lisa Andrews te dodala kako se sada misli da će manipulacija vremena u kojem se jede utjecati na šećer u krvi kao i na tjelesnu težinu.

Što kažu nova istraživanja?

Obrok prije odlaska u krevet ne mora biti ništa negativno, a za neke ljude se radi čak i o dobroj ideji, ali isto tako ovisi o vašim dnevnim navikama, što jedete i osobnim kalorijskim potrebama.

Jennifer Fiske, nutricionistica pojašnjava:

Stalno nailazimo na kontradiktorne odgovore na ovo pitanje i zato je teško odlučiti što je ustvari pravilno.  Jedno je viđenje da ako jedete kasno, ali ste tijekom dana pravilno rasporedili kalorije, neće ta navika utjecati na debljanje. Neka istraživanja kažu kako kasni obroci mogu značiti da ćete preskočite doručak, a to će voditi do cjelodnevnog osjećaja gladi.

Znanstvenici su također povezali kasnovečernje obroke s povećanim rizikom od nastanka karijesa, ali to nije iznenađenje jer znamo da se hrana zadržava u šupljinama između zubi ako se dobro ne operu.

Postoji li definitivan odgovor?

Čini se da će odgovori uvijek biti i za i protiv kasnovečernjih obroka. Ukratko, ako više volite jesti tijekom dana, onda preskočite obrok prije spavanja, ali ako pak obožavate nešto malo gricnuti navečer, slobodno to i učinite. Stručnjaci savjetuju i da svjesno jedete, bio dan ili bila noć. Ne trpajte samo hranu u usta nego uživajte u svakom zalogaju.
Ako niste gladni ali vam se nešto jede prije spavanja, pokušajte s laganim namirnicama, poput mrkve ili jabuke.

Kome će kasni obroci dobro doći?

Neki baš trebaju kasni obrok, a tu su osobe s dijabetesom, niskim razinama šećera u krivi ili osobe koje se bude tijekom noći radi povišenja kortizola često će imati koristi od kasnog obroka. Važno je odabrati nutritivni zalogaj koji je bogat proteinima kako bi pomogao kod kontrole šećera u krvi i pružio zadovoljstvo.

Ako želite ravan trbuh, izbjegnite ovih 5 najgorih navika za doručak

Mogu li kasni obroci utjecati na san?

Da, mogu, a posebno ako ste jeli neposredno prije odlaska u krevet. Andrews ističe kako uvijek pacijentima savjetuje da zadnji obrok odvoje od odlaska u krevet i jedu najkasnije do sat vremena prije odlaska na počinak.

I u ovom slučaju je važno da pazite što jedete, a namirnice bogate vlaknima i šećerom te mastima mogu uvelike negativno utjecati na san. Isto tako se može javiti i pojačano lučenje želučane kiseline koja će stvarati probleme.

Što jesti kasno navečer?

Ako baš morate jesti, postoje namirnice koje možete odabrati. Evo nekoliko ideja:

  • 1 mali komad sira i 2 žlice neslanih oraha
  • Jedan grčki jogurt s višnjama
  • 1 proteinska pločica s čokoladom i bademima
  • 1 chia puding s višnjama

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!