Hrana i recepti

Hrana i recepti

Kako istopiti suvišne kilice i zadržati novu liniju?

Ako muku mučite sa suvišnim kilogramima, a situacija je pogoršana finom blagdanskom klopom, najnovije istraživanje bi vam moglo olakšati brige.

U potrazi za odgovorom koja je najbolja strategija mršavljenja, danski
su istraživači ponudili tajnu velike moći: jedite dok se ne osjećate sito, ali
se koncentrirajte na proteine iz mesa s manjim postotkom masti (kao što je
purica) i grahorice. Istovremeno biste trebali izbjegavati ugljikohidrate i
konzumirati malomasne mliječne proizvode.

Stručnjaci su analizirali učinak pet režima prehrane na kontrolu težine:
malo proteina i namirnice s visokim glikemijskim indeksom; malo proteina i
namirnice s niskom glikemijskim indeksom; puno proteina uz namirnice s niskim
glikemijskim indeksom te puno proteina i namirnice s visokim glikemijskim
indeksom.

Glikemijski indeks koristi ljestvicu od nula do sto i govori nam koliko
brzo glukoza ulazi u krvotok. Niski indeks je do 55.

Preteške osobe koje su sudjelovale u istraživanju su ograničile svoj
unos kalorija na 800 dnevno kroz razdoblje od osam tjedana. Oni su prosječno
istopili deset kilograma. Nakon ovog početnog uspjeha, dodijeljeni su jednoj od
pet skupina s posebnim režimom prehrane, koji su provodili šest mjeseci. Ukupno
je sudjelovalo preko 770 europskih obitelji i gotovo 830 djeteta.

U svim skupinama su ispitanici prosječno povratili pola kilograma,
međutim najgore rezultate je postigla skupina s malo proteina i namirnicama s
visokim glikemijskim indeksom. Ovi su se ispitanici udebljali 1,82 kilograma. Iako mališani nisu ograničili svoj unos kalorija prije početka studije,
uspjeli su istopiti suvišne kilograme. Prije je preteške djece bilo 50 posto,
dok ih je na kraju istraživanja bilo 39 posto.

Danski stručnjaci tvrde kako je tajna formula najuspješnije dijete u
smanjenju ugljikohidrata te dodatnim proteinima koji mogu ukrotiti apetiti. Na
taj se način dulje osjećamo sitima i manje smo skloni tražiti hranu za
grickanje.

Svom svakodnevnom meniju dodajte meso s malim postotkom masti,
rafinirane ugljikohidrate zamijenite cjelovitim žitaricama i smeđom rižom. Uz
to izbjegavajte zašećerene deserte s bijelim brašnom. Tako ćete istopiti
suvišne kilograme i zadržati novostečenu liniju.

“Alkohol je jedna od najkaloričnijih komponenti hrane,
te zauzima vrlo visoko mjesto kaloričnosti, nakon masti: jedan gram alkohola
donosi oko sedam kcal! Problem mogu biti koncentrirana alkoholna pića, kao i
veće količine ispijenog vina i pive. Nutricionistička preporuka svakako glasi:
jedna čaša crnog vina uz ručak.

Preporuka od barem 1,5
litre vode kroz dan
svakako ostaje, a preporuka
su i biljni čajevi, te prije svega zeleni, žuti i bijeli čaj koji mogu
potaknuti detoksikaciju i pojačati antioksidativni status. Kako bi se ojačao
imunitet, valja kao međuobrok (izvan obroka) popiti jednu do dvije čaše svježe
cijeđene naranče ili grejpfruta”, za Ordinaciju  je rekao Nenad Bratković, magistar
nutricionizma.

K. Horvat

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo