Hrana i recepti

Hrana i recepti

Pritikinova dijeta

Tvorac ove poznate dijete je Nathan Pritikin. Program je prije svega razvio za vlastite potrebe, kako bi se borio protiv neizlječive bolesti srca. Njegov plan je upalio! Danas njegov sin Robert promovira spomenutu dijetu kao način prehrane koja liječi i još jednu kroničnu bolest: pretilost.

Spomenuti režim prehrane uključuje iznimno nisku
količinu masnoća i rigorozno vježbanje.

kOsnovni principi dijete

Ljudi su po prirodi skloni žudjeti za konzumacijom masne hrane. Spomenuti “masni instinkt” aktivira glad i budi želju, poput šećera i slatke hrane. Kako biste se što lakše borili sa spomenutim instinktom, trebali biste poduzeti pet jednostavnih koraka: vježbati, izabrati prave ugljikohidrate, jesti manje masnoća, jesti često i održavati dosljedan stil prehrane. Kako bi spomenuta dijeta funkcionirala, potrebno se pridržavati svih koraka.

Kako dijeta funkcionira?

Svakodnevno vježbanje je presudno za stvaranje žudnje za ugljikohidratima. Jednom kad se pokrenete, trebali biste konzumirati šest obroka dnevno, odabrati prave ugljikohidrate (cjelovite žitarice, voće, povrće) kako biste zadovoljili glad. Originalna dijeta Nathana Pritikina sastojala se od 75 posto ugljikohidrata, 15 posto proteina i 10 posto masti. Ako konzumirate namirnice s “najprihvatljivijeg” popisa, bez problema ćete se moći pridržavati zadanih brojeva. Ako se pak odlučite za “prihvatljive” ili “djelomično prihvatljive” namirnice konzumirat ćete malo više masti i kalorija te malo manje vlakana čime bi se mogao usporiti gubitak težine.

Što je dozvoljeno konzumirati?

Nemojte se zabrinjavati kalorijama. Pritikinova dijeta dijeli hranu u tri kategorije: “najprihvatljivija”, “prihvatljiva” ili “djelomično prihvatljiva”. Kako biste postigli željeni cilj, preporučuje se konzumacija namirnica iz prve, najprihvatljivije skupine koja obuhvaća najviše 100 grama životinjske hrane dnevno (meso, perad), zajedno s dva manja obroka obranog mlijeka ili bezmasnog sira. Konzumacija povrća nije ograničena, voće je dozvoljeno i može se jesti 2-3 puta dnevno (400 – 500 grama), preporučuju se i integralne žitarice. Dnevno se smije konzumirati jedno jaje. Značajni naglasak se stavlja na konzumaciju mahunarki. One predstavljaju izvor biljnih proteina i dijetalnih vlakana. Preporučuje se dnevni unos od oko 100 grama mahunarki.

kVraćaju li se kilogrami nakon mršavljenja?

Nikako. Objavljena istraživanja su pokazala da Pritikinova dijeta zaista djeluje. Međutim, ako se nakon izgubljenih kilograma vratite starom načinu života – kilogrami će se neminovno vratiti.

Je li dijeta zdrava?

Da. Iako sadrži velike količine ugljikohidrata, riječ je o zdravim namirnicama poput cjelovitih žitarica, voća i povrća.

Zaključak

Slijediti Pritikinovu dijetu nije nimalo jednostavno. Riječ je o načinu prehrane koja može pomoći osobama s bolestima srca. Međutim, imajte na umu da ovaj strogi način prehrane nije za svakoga.

 

I za kraj imajte na umu da niti jedna dijeta nije
apsolutno dobra za vaše zdravlje. Stoga, prije nego se posvetite
“novom” režimu prehrane, potražite savjet svog liječnika.

Ordinacija.hr

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo