Trener otkriva što vam je sve potrebno za uspješno mršavljenje

Vježbanje, trening, motivacija, shutterstock

Kako realno postaviti vremenske okvire za ostvarenje svog fitness (zdravog) cilja?

Siguran sam da većina nas pri uvodnom razgovoru sa trenerom, (između ostalog) pita za koliko vremena bi mogli ostvariti svoj cilj; bilo da se radi o mršavljenju ili o dobivanju mišićne mase. Naravno, pitanje je više nego na mjestu, tim više sto je kod ostvarenja cilja potrebno postaviti i vremenski okvir za ostvarenje istog.

Ono što meni odvlači pažnju jest činjenica da potencijalni vježbači vrlo često nisu svjesni nekih faktora koji utječu na ostvarenje njihova cilja a u ovom tekstu ih se želim dotaknuti kako bi svi oni koji tek kreću s vježbanjem shvatili kako je trenažni proces maraton a nikako trka na 400 metara nakon koje se možemo vratiti starim navikama i načinu života (govorimo i o prehrani i o kretanju).

Krenimo…..

KOLIKO STE DUGO NEAKTIVNI?

Pod ovim se ne broji poneko rolanje oko Jaruna ili dva puta tjedno nogać s dečkima poslije koje popijemo tri pive. Razmotrite sljedeće….ako sam se bavio sportom u mladim danima i neaktivan sam više od 3+ godine, da li mislite da 6 mjeseci treninga mogu kompletnopromijeniti vaše fizičko stanje i anulirati godine neaktivnosti i loše prehrane? Vjerujem da odgovor znamo svi ali dobra vijest je ta što se tijelo brzo adaptira na opterećenja tako da se u šest mjeseci zaista može puno posla napraviti. Upravo zato, sljedeći puta kada treneru postavite pitanje 'za koliku ću ostvariti svoj cilj', budite iskreni sa sobom i odmah uračunajte vrijeme (godine) vaše neaktivnosti i budite realni u postavljanju time framea za vaše fitness rezultate.

Iskoraci su odlična vježba za noge i guzu!

GENOTIP

E to je sada ono na što ne možemo utjecati. Rođeni smo s određenim predispozicijama i njih nažalost ne možemo mijenjati. To konkretno znači da ovisno o našem genotipu mi primarno naginjemo na određeni tjelesni tip; odnosno karakteriziramo se kao Ektomorfi, Mezomorfi ili Endomorfi. Svaki od ovih tjelesnih tipova ima svoje posebnosti a ovisno o time kojem tipu pripadamo, rezultati našeg vježbanja mogu biti vidljivi nešto brže ili nešto sporije. U svakom slučaju nije loša ideja malo popričati s trenerom i o potonjem, pa da vam malo objasni što možete očekivati kada krenete sa vježbanjem. Naravno, nema tog genotipa koji se treningom ne može dovesti u red ali kao i kod svega, svaki ima svoje različitosti koje se moraju razumjeti kako bi se moglo realno pristupiti određivanju vremenskog okvira za ostvarenje vašeg cilja.

Zagrijavate li se dovoljno i pravilno prije treninga?

OD MALOG KA VELIKOM……CILJU!

Ako ste ikada slušali motivacijske govore ili pametne ljude koji pričaju o postavljanju ciljeva, tad ste mogli uočiti da svi oni pričaju da se prvo treba postaviti manji cilj pa onda veći, i tako se malo po malo kreće prema onome što smo si zacrtali u glavi. Put od tisuću kilometara započinje prvim korakom i nemojte si dopustiti postavljanje nerealnih ciljeva u kratkom vremenskom roku, jer osim što ćete biti u stresu jer nešto morate ostvariti a imate malo vremena, postoji i mogućnost da vas neostvarenje istog psihički dotuče a onda kasnije bude problem postaviti realnu sliku iz razloga što se ljudi poistovjećuju sa neuspjehom – što je naravno posve krivo!

VAŠ MENTALNI SKLOP – JESTE LI NESTRPLJIVI?

Danas živimo u vremenu kada se sve mjeri vremenom i kada produktivnost znači što više u što kraćem vremenu (često, bez obzira na kvalitetu). Vaš odlazak na trening nije kao odlazak mehaničaru koji će otkloniti kvar na automobilu kroz par sati. Kao što sam i napisao, vaš transformacijski proces shvatite kao ultra maraton koji traje od tog trenutka (kada ste započeli vaše fitness putovanje) pa sve do kraja vašeg života. To ne znači da ćete do kraja života trenirati sa trenerom ili u teretani; već isključivo činjenicu da ćete se do kraj života kretati (živjeti aktivno) i zdravo hraniti. Ovo možete isključivo ukoliko je vaš cilj usklađen sa vašim zdravljem odnosno isti ne ide kontra vašeg zdravlja. Ukoliko se pitate što podrazumijevam pod kontra, evo vam par primjera…

Iskoraci su odlična vježba za noge i guzu!

  • Svi oni koji uzimaju nedopuštena hormonalna sredstva (bilo za redukciju bilo za dobivanje mišićne mase)
  • Svi oni koji se izgladnjuju dijetama
  • Svi oni koji misle da je trening važniji od odmora pa treniraju ne vodeći računa o oporavku organizma (odmoru i prehrani)  i efektu superkompenzacije

Stoga da ukratko zaključimo kako ostvarenje vašeg cilja prvenstveno ovisi o vama a pri postavljanju vremenskih okvira za potonje ne bi bilo loše porazmisliti o gore napisanom ;)

Jesen je pravo vrijeme za trening... Koje su nam mogućnosti na raspolaganju?

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!