Možemo li zaista pojesti previše?

Prejedanje previšehrane

Doba blagdana poznato je po obilnim i bogatim obrocima. Svi se tada opustimo i jedemo više nego inače, no postoji li mogućnost da pojedemo previše? I što napraviti u slučaju toga?

Svi smo se našli u situaciji da nakon blagdanskoga ručka osjećamo nadutost, a ponekad i mučnine zbog količine hrane koju smo pojeli. Naravno, često nakon toga nastavimo dalje jesti deserte i piti teška pića te legnemo umjesto da budemo fizički aktivniji. Razgovarali smo s magistrom nutricionizma Bojanom Stojnićem koji je ujedno i osnivač portala nutricionizam.hr. Pitali smo ga što se događa u tijelu kada pojedemo puno hrane.

Istina ili mit

Blagdanska hrana puna je masnoća, odnosno kalorična. Jedemo uglavnom mesne proizvode, šećer u desertima i majonezu. Sva ta hrana nije loša u manjim količinama, no uvijek postoji mogućnost da pretjeramo. Blagdani su doba obiteljskih okupljanja pa često jedemo više kako bismo probali sve što je spremljeno za taj obrok i nalazi se na stolu.

Pojesti previše znači unijeti više kalorija nego što ih u jednakom vremenskom periodu potrošimo. Kratkoročno to ne predstavlja problem, budući da nerijetko takvo ponašanje kompenziramo unoseći manje ili trošeći više kalorija kroz sljedeći vremenski period. No, ako se takvo prehrambeno ponašanje nastavi, doći će do nakupljanja neželjenih kilograma, koji će osim pogoršanja vizualnoga dojma, doprinijeti i povećanju rizika od kardiovaskularnih oboljenja, a smanjit će i kvalitetu života – objašnjava nutricionist Stojnić.

Simptomi naglog unosa hrane su nadutost, mučnine i probavne smetnje. Naravno, ako nakon obilnih obroka počnete paziti na svoje prehranu, svi simptomi nestati će vrlo brzo. Unatoč tome ne postoji nezdrava prehrana, pa nutricionist ističe kako je prehrana kompleksan skup različitih, tijelu potrebnih nutrijenata koje dobivamo iz raznovrsnih namirnica.

Što učiniti nakon što pojedemo previše

Možda jedna od najvećih grešaka nakon ručka je otići spavati ili samo ležati na kauču. Fizička aktivnost bila bi puno bolja opcija. Bojan Stojnić naglašava da nakon teških obroka par dana zaredom treba osvijestiti takvo ponašanje i ne dopustiti da se ponavlja redovito, odnosno van posebnih prilika. Nakon toga blagom, ne previše intenzivnom kalorijskom restrikcijom ili blago pojačanom tjelesnom aktivnošću kroz sljedećih par dana, tijelo možete natrag u ravnotežu.

Lijepo je i sunčano vrijeme te biste nakon svakoga ručka i druženja mogli otići u šetnju, u park s djecom ili na vožnju biciklom

Slasni recepti za zobene kaše zbog kojih ćete doručke obožavati

Foto: Shutterstock

M.S.

 Prati nas na Viber Public Chatu!