Više kalcija – dulji život!

muskarac-mlijeko-pije-mlijecni-proizvod1

Čak i malo više kalcija u vašoj prehrani može vam produljiti život, pokazalo je novo istraživanje.

Mliječni proizvodiŠvedsko istraživanje pokazalo je kako muškarci koji konzumiraju više kalcija imaju 25 posto manje izglede umiranja tijekom idućih deset godina, nego njihovi vršnjaci koji su u prehranu uključili vrlo malo kalcija.  Niti jedna skupina muškaraca nije uzimala dodatke kalcija.

Rezultati studije potvrđuju prethodna istraživanja koja su povezala veći unos kalcija sa nižom stopom smrtnosti i kod muškaraca i kod žena.  Studija je objavljena u časopisu American Journal of Epidemiology.

Iako su se istraživanja do sada uglavnom bavila vezom kalcija i magnezija s rizikom od kroničnih oboljenja, malo se znalo o povezanosti konzumacije kalcija iz hrane i smrtnosti.

Stručnjaci sa Karolinska Instituta iz Stockholma ispitivali su više od 23,000 Šveđana starih između 45 i 79 godina, a studija je trajala deset godina. Tijekom studije 2, 358 ispitanika je umrlo.

Osobe koje su konzumirale najviše kalcija imale su 25 manji rizik od smrtnosti, te 23 posto manji rizik od umiranja od srčanih bolesti. Unos kalcija pritom nije znatno utjecao na rizik od umiranja od kancerogenih oboljenja.

MlijekoMuškarci koji su imali najbolje rezultate unosili su gotovo 2,000 miligrama kalcija dnevno, dok su oni ispitanici koji su imali najslabije rezultate unosili oko 1,000 miligrama dnevno. Stručnjaci preporučuju unos kalcija od 1,000 miligrama dnevno za muškarce stare između 19 i 50 godina, te 1,200 kalcija za muškarce starije od 50 godina.

Kalcij utječe na rizik od smrtnosti na niz načina, ističu stručnjaci. Primjerice, može smanjiti visoki tlak, kolesterol ili razinu šećera u krvi. Muškarci u studiji najviše kalcija dobivali su iz mlijeka i mliječnih proizvoda. 

D. Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!