Detoksikacija pravilnim disanjem

Shutterstock 557795137

Pravilnim disanjem smanjujete stres, bolove i čistite svoja pluća od vanjskih čimbenika poput nikotina, katrana i onečišćenoga zraka.

Disanje je osnovna radnja s kojom se rađamo te je time jedan od najvažnijih prirodnih procesa. Sastoji se od dvije radnje, udisaja i izdisaja, a u tom procesu dolazi do izmjenjivanja plinova prilikom čega u naše tijelo ulazi količina kisika potrebna za preživljavanje. Ovo je vrlo važna tjelesna radnja, jer udisajem nismo samo opskrbljeni kisikom, nego izdisajem izbacujemo štetni ugljični dioksid, ali i skoro polovinu toksina iz svoga tijela. Zanimljivo je kako jednostavni i urođeni proces većinu vremena odrađujemo krivo, a pravilno disanje jača imunološki sustav, smanjuje stres, uklanja umor i glavobolje, olakšava bolove, održava bolju koncentraciju te pospješuje rad krvotoka. Kako biste uveli red, treba prvo osluhnuti svoje tijelo te zatim uspostaviti nadzor nad disanjem koji se stječe vježbama. Najveći problem danas predstavlja „plitko“ disanje kojim ne unosimo dovoljno kisika, a ne izbacujemo ni dovoljno štetnih tvari. Svaki udisaj trebao bi krenuti iz trbuha kroz donji dio pluća pa tek onda do samoga vrha, a izdisaj prati jednake pokrete.

Vježbe disanja

U svijetu pametnih mobitela postoji veliki broj aplikacija koje vam mogu pomoći pri učenju disanja. Naravno, one ne kontroliraju pravilan proces od trbuha do vrha pluća, ali broje vrijeme te kontroliraju vrijeme udisaja i izdisaja. Bilo bi dobro kada biste svaki dan barem pet minuta ujutro i navečer vježbali disanje kako bi s vremenom prešlo u naviku.

  • Sjednite na pod ili neku drugu čvršću podlogu i zauzmite uspravan stav leđa
  • Vrlo je važno da vam kralješnica bude uspravna kako biste mogli pravilno udisati i izdisati
  • Udišete zrak kroz nos, a izdišete kroz usta, ali na način da ga lagano ispuhujete
  • Duboko udahnite trbuhom, u početku ga možete i izbočiti van kako bi vam to postalo normalno. Nakon što zrak ulazi u trbuh polako ga udišite donjim dijelom pluća pa sve do prsa. Brojite do 6
  • Zadržite tako dah 3 sekunde
  • Izdisaj kreće jednako tako od trbuha koji tom prilikom možete uvući, a nastavlja se tako od sredine do vrha pluća. Pokušajte brojati do 12

Ovo ponovite onoliko puta koliko mislite da je potrebno, ali 5-10 minuta dnevno bilo bi idealno. Za vrijeme vježbi pokušajte se opustiti, a primijetiti ćete kako napetost i nepotrebne misli nestaju. Vježbe je najbolje izvoditi u prirodi, parku ili na mirnoj plaži, također mirisi eteričnih ulja, morske soli i biljaka imaju pozitivan učinak na energiju i vitalnost.  

5 najboljih aplikacija za pravilno disanje

Foto: Shutterstock

M.S.

 Prati nas na Viber Public Chatu!