Psyllium: Fantastična namirnica koja sadrži čak 14 puta više vlakana od zobenih mekinja

Psyllium (2)

Kako djeluje psyllium i koliko ga uzimati?

Naša crijeva nisu baš u najbolje stanju, a psyllium je četka koja će riješiti taj problem, piše bio&bio:

Kako bi održali zdravlje cijelog organizma, povremeno treba potaknuti crijevnu peristaltiku i tako se osloboditi nakupljenih toksina. Prirodan i neškodljiv način za efikasan crijevni detoks je uzimanje psylliuma. 

Što trebate znati o psylliumu?

  • Psyllium su mljevene sjemenke indijskog trputca. Ne sadrže gluten, neutralnog su okusa i iznimno su bogate topivim vlaknima: 100 g psylliuma sadrži čak 14 puta više vlakana od 100 g zobenih mekinja!
  • U kontaktu s tekućinom pretvara se u gel povećavajući svoj volumen za najmanje deset puta. Često se zbog ovakvih karakteristika koristi u receptima za kruh, peciva i kolače bez jaja ili kao zgušnjivač za juhe i umake.
  • Na bio&bio preporučaju jednostavnu konzumaciju s vodom sa ili bez limuna ili sa nezašećerenim sokom.

Hrana bogata vlaknima - odličan saveznik u borbi protiv viška kilograma

5 savjeta za savršeno čišćenje crijeva

  1. Ovo je važno: dostatna količina vode je ključ uspjeha psyllium detoksa. Prvo popijte jednu čašu vode. Nakon toga pomiješajte jušnu žlicu psylliuma u čaši vode ili soka i odmah popijte. Ne okolišajte jer se psyllium pretvara u gustu želatinoznu masu koju bi bilo nemoguće (ili jako teško) popiti.
  2. Idealno bi bilo da tijekom provođenja psyllium detoksa ne uzimate lijekove ili dodatke prehrani jer će i oni biti brutalno izbačeni.
  3. Nemoj jesti najmanje sat vremena prije ili poslije uzimanja psylliuma.
  4. Nemojte uzimati više od jedne jušne žlice psylliuma dnevno.
  5. Tijekom dana nastavite s unosom vode ili biljnih čajeva i to najmanje 8 do 10 čaša dnevno kako bi omogućili psylliumu da odradi ovaj prljav, ali koristan posao. 

A zašto su nam važna vlakna u prehrani?

Ubacivanje namirnica bogatih vlaknima u vašu prehranu može pomoći u borbi protiv upala i smanjenju rizika od nastanka kroničnih bolesti i infekcija. Osim toga, pomažu u održavanju tjelesne mase te su hrana za dobre bakterije u našim crijevima koje sudjeluju u imunosustavu i borbi protiv štetnih organizama. Prehrambena vlakna pomažu u regulaciji tlaka te regulaciji razine šećera i kolesterola u krvi. Izvori vlakana su uz voće, povrće i mahunarke te cjelovite žitarice (integralna riža, zob, proso, ječam...) koje imaju više vlakana, vitamina, minerala i antioksidansa od rafiniranih, tj. prerađenih (bijela riža, bijela tjestenina, bijela peciva i kruh...), objasnila je nutricionistica Andrea Bilandžija.

Muči vas probava? Pomozite si s ovih 8 moćnih dodataka prehrani

Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!