Uvedite ovih 6 izmjena u prehranu i pomozite si ako ste pod stresom ili anksiozni

Doručak, jaja, obrok

Dok neke uzrokuju stres i anksioznost, citrusi, orašasto voće i jogurt vaš su saveznik.

Stres i anksioznost mogu biti uzrokovani hranom, tvrde nutricionisti te za msn.com navode koji su najčešći uzročnici koji se mogu pronaći u prehrani. 

Provjerite je li vaš tinejdžer pod stresom i prijeti li mu depresija

1. ŠEĆER

Velike količine šećera povisit će razine šećera u krvi koje će rezultirati stanju sličnom napadu panike, a ujedno će dovesti do manjka energije. Kako bi izbjegli ovakva stanja nutricionistica Erica Hornung predlaže konzumaciju zdravih ugljikohidrata, a tvrdi i da će doručak bogat proteinima pomoći u očuvanju energije.

2. MANJAK ANTIOKSIDANSA

Studija objavljena u časopisu The Annals of General Psychiatry, potvrdila je kako nedostatak antioksidansa u tijelu može biti uzrok anksioznosti te se zbog toga predlaže konzumacija hrane koja sadrži visoke razine antioksidansa. U tu skupinu spadaju tamno bobičasto voće, orasi, voće i grah.

3. KOFEIN

Temeljno svojstvo kofeina razbuđivanje je, ali tijelu ponekad ipak treba san. Također, kofein povećava i razinu kortizola koji izaziva razdražljivost. Nutricionisti stoga umjesto kave preporučaju ispijanje većih količina vode koja se uvijek može začiniti nekim voćem kao što su jagoda ili kivi.

4. UTJECAJ OMEGA 3 MASNIH KISELINA

Iako još uvijek nepotvrđena, činjenica je da omega 3 masne kiseline smanjuju anksioznost, a smatra se da je to zbog njihove brze apsorpcije do mozga. Budući da je mediteranska prehrana bogata takvim kiselinama, ona je izvrsna u borbi protiv anksioznosti tvrde, a osim toga, ovakva prehrana uključuje i orašaste plodove, sjemenke te ribu, sve općenito dobre namirnice.

5. BAKTERIJE

Posljednje studije navode bakterije kao uzročnike anksioznosti i depresije, a nutricionisti preporučaju borbu protiv istih probioticima koji se nalaze u jogurtu i/ili kefiru.

6. VITAMINI B SKUPINE

Vitamini skupine B povezani su s mentalnim stanjima pa tako manjak vitamina B6 izaziva razdražljivost, nesanicu i depresiju dok manjak vitamina B5 dovodi do visokog krvnog tlaka koji zatim povećava stres. Izvor vitamina B razni su citrusi, cjelovite žitarice i povrće.

Limun je hit namirnica i zato imamo 3 savjeta kako odabrati najbolji i iscijediti najviše soka

Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!