Iznenađujuća kombinacija u jednom soku može smanjiti bol uzorkovanu artritisom - pogađate kojem?

sok od grožđa

Dva stručnjaka savjetuju da napravite ovaj napitak koji će olakšati bol, a oni koji su ga isprobali kažu da djeluje.

Ako već postoji šansa da olakšate bol i simptome upala samo jednim dodatkom prehrani, zašto ne isprobati? Farmaceut i znanstvenik ističu jedan jednostavan napitak kao jako dobar pripravak za olakšavanje boli.

Farmaceut Joe Graedon,  i dr. sci. Teresa Graedon, su na prošlotjednom gostovanju u emisiji  The People's Pharmacy, razgovarali upravo o ovoj temu. Jedan je gledatelj naglasio kako ne voli uzimati lijekove bez recepta za smirivanje osjećaja boli radi artritisa jer mogu i djelovati kao razrjeđivči krvi.

Graedons mu je tada savjetovao da isproba napitak o kojem se gledatelj raspitivao: Sok od grožđa i pektina. Iako su i jedan i drugi gost naveli da ne postoje znanstvene studije koje dokazuju da pomaže, dodali su kako su čuli od stotinu ljudi da taj napitak može pomoći kod olakšavanja simptoma artritisa, a posebno boli. Postoji nekoliko načina kako koristiti i pripremati ovaj sok.

Kako pripremiti napitak?

„Nekoliko je formula. Jedna uključuje otapanje jedne žličice tekućeg pektina u 240 ml soka od grožđa. To bi bila dnevna doza. Drugi više vole češće uzimati ovaj sok, dva ili tri puta u danu. Oni pomiješaju 2 žličice pektina u 85 ml soka od grožđa.

Nutricionistica objasnila zašto dolazi do deficita vitamina D i kako provjeriti treba li vam suplement

Naravno, uvijek se savjetuje da razgovarate sa svojim liječnikom prije nego isprobate bilo kakav pripravak, a na umu valja imati i da su neke osobe alergične na pektin. Ako birate sok od grožđa u prodavaonici a ne radite ga sami, odaberite onaj koji sadrži najmanje šećera.

Grožđe je zdrava namirnica i treba ga jesti

Neovisno o vrsti, možete biti sigurni da su bobice pune bitnih vitamina poput vitamina A, vitamina C, vitamina B6, vitamina B i folne kiseline. Oko 100 grama grožđa sadrži 20-25 posto dnevne potrebe za vitaminom C! Grožđe ima nizak glikemijski indeks, a nedavna istraživanja upućuju na pozitivan učinak grožđa na regulaciju razine šećera u krvi.
Sto grama svježeg grožđa sadrži samo 69 kcal, 0,72 grama proteina, 0,16 grama masti, 18,10 grama ugljikohidrata, 0,9 grama dijetetskih vlakana i 15,48 grama grožđanog šećera

Dobro znate da je zdrav, ali i dalje vam nije ukusan? Evo 10 prijedloga zbog kojih ćete zavoljeti avokado

Najvažnija dobrobit koja proizlazi iz prehrane grožđem je bogatstvo antioksidansa, odnosno fitonutrijenata koji se nazivaju polifenoli. Ovi antioksidansi se vežu na "slobodne radikale" u vašem tijelu i smanjuju naslage na krvnim žilama, čime se poboljšava zdravlje vašeg srca. Jedna studija, provedena 2014. godine od strane sveučilišta Teksas ustanovila kako prah grožđa može poboljšati fleksibilnost koljena, nego također ublažuje bol u koljenu.

Do ovog su zaključka stigli nakon što su analizirali podatke 72 osobe s osteoartritisom koljena koje su podijelili u dvije skupine; jedni su ispitanici bili podvrgnuti režimu prehrane obogaćenom grožđem kroz razdoblje od 16 tjedana, dok su ostali ispitanici konzumirali placebo. Ustanovljeno je kako su se faktor rasta hrskavice (IGF-1) i sposobnost izvođenja težih aktivnosti povećali kod ispitanika koji su konzumirali grožđe, usporedno s placebo skupinom. Izuzetak su bile osobe starije od 65 godina. Biomarkeri iz krvi, koji upućuju na upalu, bili su povećano kod svih ispitanika na početku studije, no snizili su se kod osoba koje su jele grožđe.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!