5 jednostavnih savjeta stručnjaka kako zaustaviti prejedanje zbog stresa, lošeg raspoloženja, emocija...

hrana depresija

Emocionalni stres je radi pandemije sasvim sigurno u porastu.

Znate što s njim dolazi? Emocionalno prejedanje koje je također u porastu protekle godine, a služi nam kako bismo (prividno) nahranili tugu, ljutnju, krivnju, strah i anksioznost.

Zašto se emocionalno prejedanje javlja?

Prisutno je jer je najbrži način da nam popravi raspoloženje. Sreća je prirodno stanje, nismo rođeni tužni, pa će naš mozak tražiti načine kako da poboljša raspoloženje. Namirnice bogate šećerom, soli i masnoćama mogu brzo otjerati tugu, ali „spuštanje“ koje slijedi kratko nakon toga nije tako lijep osjećaj. Prate ga osjećaj krivnje, tuge, mržnje i dodatni stres koji nas samo može zadržati u tom začaranom krugu.  

Kako se zauvijek riješiti navike emocionalnog prejedanja

Luke Coutinho, lifestyle trener pojašnjava kako se lako možete riješiti ove navike.

1. Prepoznajte svoje emocije

Kako bi izašli iz začaranog kruga emocionalnog prejedanja, najvažnije je suočiti se s emocijama kako bismo prekinuli veze s tom potrebom. Važno je normalizirati osjećaj tuge. Biti sretan svakog dana je iluzija koju smo stvorili uglavi, posebno danas kad društvene mreže većinom pokazuju sretne i uspješne ljude. Ako ste tužni, morate te emocije i osjetiti i izraziti. Svi imamo pravo ponekad biti loši ili tužni.

Postoji jedna namirnica koja može rizik od nastanka raka smanjiti za pola - tvrde istraživanja

2. Kakav je vaš odnos s hranom?

Smatrate li da hrana služi kako bi organizmu dala sve potrebne nutrijente i vitamine ili je ona nešto što koristite kako biste se usrećili? Odnos koji imate prema hrani seže još daleko u djetinjstvo i način na koji su vas roditelji odgajali. Često se događa da će roditelj dijete nagraditi upravo hranom. Svrha je hrane da nam daje energiju i održava na životu. Djecu treba nagraditi knjigom, piknikom, ili nekom aktivnost, ali nikada hranom.
Dijete će sigurno trenutno biti zadovoljno što je dobilo omiljenu čokoladu, ali to nije iskustvo koje ima ikakvo značenje. Postepeno će hranu naučiti povezivati s osjećajem sreće, i svaki put kad će osjetiti stres ili tugu, posegnut će upravo za njom.

3. Hrana ne može riješiti stanje emocija i misli

Ako nešto osjećate, izrazite to. Naravno ne na grub i nasilan način. Imate pravo osjećati se ljutito, ljubomorno, ogorčeno i tužno. Dopustite sebi da proživite svaku emociju i tako ćete naučiti lakše prihvatiti jer ćete znati da je sve prolazno.

4. Pokušajte izražavati osjećaje često

To ne znači da morate samo plakati ili vikati, možete to učiniti u šetnji, pisanjem, snimanjem vlastitog glasa, ili čak u dogovoru sa stručnjakom, poput psihologa.

5. Uvijek tražite pomoć – ne sramite se

U nekim je slučajevima emocionalno prejedanje stanje kada je potrebno potražiti pomoć stručne osobe i otići na terapiju. Ako se s problemima suočavate možete biti sigurni da na kraju neće dovesti do još većih problema.

Lagree fitness: Idealan program za one koji puno sjede, a u 50 minuta gubi se od 500 do 800 kalorija

Zamijenite kaloričnu hranu zdravim namirnicama

Ako u hladnjaku nema nezdrave hrane, unos ovakve hrane će biti manji. Napunite hladnjak niskokaloričnim namirnicama, voćem i povrćem, a za grickanje ispred televizora pripremite kokice bez maslaca. Morate imati na umu da ne trebate u potpunosti prestati jesti hranu koju volite, već ju trebate jesti rjeđe, sporije i u manjim količinama. Primjerice, kada se zaželite čipsa, umjesto da uzmete cijelu vrećicu ispred sebe, stavite manju količinu čipsa u zdjelicu.

Posebnu pažnju potrebno je obratiti na djecu koja tek stvaraju zdrave prehrambene navike. Razgovarajte s njima kako biste znali kako se hrane van kuće.
Kada ste svjesni njihovih prehrambenih navika, postoji mogućnost da im pomognete ako griješe u odabiru namirnica.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!